CLC Installationsconsult och ProTang nya affärssystemkunder för ÅFs PX Control

Report this content

BitBitCLC Installationsconsult och ProTang nya affärssystemkunder för ÅFs PX Control De två konsultföretagen CLC Installationsconsult AB och ProTang AB inför affärssystemet PX Control som utvecklats och marknadsförs av ÅFs dotterbolag inom affärssystem. Därmed har drygt 170 bolag med 17 000 anställda infört systemet. CLC Installationsconsult , med 60 medarbetare, är ett konsultföretag med huvudkontor i Helsingborg och verksamhet inom fastighetsinstallationer. ProTang är en teknisk konsult med huvudkontor i Västerås och med verksamhet på sex andra orter i Sverige. ProTang är verksamt inom områdena mekanik, anläggning, automation, IT och elektronik och har ca 185 medarbetare. PX Control är utvecklat speciellt för konsultverksamhet och möjliggör en effektiv administration av olika typer av projekt. Projektredovisningen är helt integrerad med den ekonomiska redovisningen, vilket ger en totallösning för konsultföretag. Exempel på andra kunder är Improve Information Management AB WM-data HumanPro AB Sigma AB Newsec AB Siemens Business Services AB Postens IT ABB Corporate Research AB AB Jacobsson och Widmark Hifab gruppen AB AB ÅNGPANNEFÖRENINGEN Informationsavdelningen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00670/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00670/bit0001.pdf