Toppnamn inom LifeScience till Angselius Rönn

Report this content

Angselius Rönn förstärker sitt lag inom LifeScience med Christer Wallin, som har har lång erfarenhet av branschen och ett brett och djupt nätverk.

"Många svenska LifeSciencebolag leder utvecklingen inom sina respektive områden - men man är förfärligt dåliga på att tala om det," säger Angselius Rönns VD Johan Rönn.

"En rad LifeSciencebolag ska börsnoteras under 2011 och med Christers hjälp ska vi se till att ett flertal av dem får all den kommunikativa kraft dom behöver av Angselius Rönn - Sveriges enda PR-byrå exklusivt inriktad på innovativa tillväxtbolag."

Christer Wallin har haft många ledande befattningar inom såväl läkemedelsindustrin som medicinsk teknik och dentalteknik. Han har bland annat varit VD för dentalföretaget Doxa, SciBase och Biolight International (båda inom medicinsk teknik) och har haft ledande befattningar inom försäljning och marknadsföring på läkemedelsföretagen Baxter och Pharmacia. Han har också varit ansvarig för sårvård på Mölnlycke Europe.

"Jag följer ett dussintal bolag som har stor potential att göra ett ordentligt avtryck i sina respektive marknader i år, bolag som är i slutfasen av kliniska tester och som nu behöver hjälp att positionera sig, " säger Christer Wallin.

"Det ska bli väldigt roligt att bygga upp en stark och lönsam business runt LifeScience hos Angselius Rönn. Jag har själv varit på köparens sida i många upphandlingar av PR genom åren och kan bara konstatera att hade Angselius Rönn funnits då, så hade alla deras konkurrenter fått stå i skamvrån. Jag har aldrig tidigare sett en PR-byrå som är så fokuserad på att skapa värde för sina kunder och har heller aldrig sett så starka kundreferenser."

Johan Rönn för mer information: johan.ronn@angseliusronn.se, telefon 0707661449.

Christer Wallin för mer information: christer.wallin@angseliusronn.se, telefon 073-3469053.

Om Angselius Rönn
Angselius Rönn är en snabbt växande PR-byrå exklusivt inriktad på tillväxtföretag. Våra kunder utmanar och omdefinierar branscher samt strävar efter att bli stjärnor på globala marknader. Kärnan i Angselius Rönns erbjudande är ett strukturerat program för Thought Leadership, kopplat till hög kompetens inom Corp PR, Analyst Relations, Public & Regulatory Affairs, IR, marknads-PR och kriskommunikation. Angselius Rönn grundades 2010. För mer information: www.angseliusronn.se