Hästkällarens försäljning ökade i maj månad

Hästkällaren sålde för 539 367 SEK  under maj  vilket är ett nytt försäljningsrekord för maj i webbutiken.
Majsiffrorna innebär en ökning med 280 procent jämfört med samma månad 2019.

Tidigare försäljningsrekord under maj var 2018 då omsättningen låg på 495 000 SEK.

”Det är positivt för oss att vi under dessa tider som råder fortsätter att öka omsättningen, vi fortsätter att jobba på framåt med färdigställandet av dom nya föreläsning/försäljningslokalerna och ser ljust på framtiden. Vi ska vara väl förberedda för tiden som kommer efter pandemin och då ska vi fortsätta vår resa framåt  ” . säger Daniel Karlsson VD för Hästkällaren Rid Trav och Western AB

För ytterligare information kontakta:

Daniel Karlsson, VD, Hästkällaren Rid Trav & Western AB, e-post daniel@hastkallaren.se

+46 705530111

Denna information är sådan information som Hästkällaren Rid Trav & Western AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2020-06-02 kl 15:00.

Mangold Fondkommission AB, tel. nr. +46 8 5030 1550 är bolagets Mentor på NGM Nordic SME

Hästkällaren Rid Trav & Western AB  är verksamt inom detalj- och internethandel.

Hästkällaren Rid Trav & Western AB är en svensk återförsäljare av utrustning till hästar och ryttare samt kringprodukter till hästar, skötsel av hästar och ridsport.

Daniel Karlsson Verkställande direktör Hästkällaren Rid Trav & Western AB Tel: +46 (0)70 553 01 11 daniel@hastkallaren.se