System Verification klara för kontor i Point Hyllie

Report this content

Annehem har tecknat hyresavtal med System Verification för kontorsytor motsvarande cirka 800 kvadratmeter, ett våningsplan, i Point Hyllies första byggnad. – Point Hyllie är en perfekt utgångspunkt för de företag som vill vara en del av någonting nytt och modernt, samtidigt som de får ett unikt kommunikativt och konkurrenskraftigt läge, säger Pia Andersson, VD Annehem Fastigheter.

Point Hyllie blir navet i den nya stadsdelen Hyllie i Malmö och består av fyra huskroppar och ett sammanbindande atrium. Bygget av den första etappen närmast Malmö arena, Hus E, pågår för fullt och byggnaden ska invigas strax innan Citytunneln har sin invigning den 4 december i år. Nu står det klart att System Verification, Sveriges största nischade bolag inom kvalitetssäkring av mjukvara, ska flytta sin verksamhet från centrala Malmö till Point Hyllies Hus E. Bolagets organisation består av över 130 konsulter och ett tillgängligt kontor med smidiga kommunikationer är högt prioriterat inför framtiden. System Verification har även kontor i Stockholm och Göteborg och har fått flera utmärkelser bland annat av Ernst & Young, Svenskt Näringsliv och Dagens Industri för sin entreprenörsanda och sitt snabba växande. – Point Hyllie har ett utmärkt läge när det gäller kommunikationer och närheten till stationen, detta gör oss lättillgängliga både för våra medarbetare och kunder. Dessutom ser vi helt nya möjligheter att lätt bearbeta marknaden utanför Sveriges gränser härifrån, säger Hamdija Jusufagic, grundare av System Verification. – Vi tror dessutom på Hyllie som område, här har vi Malmös motsvarighet till Kista Science City vad gäller framtidsvision och innovation. Här finns stor potential för oss som tillväxtbolag, fortsätter Hamdija Jusufagic. Med kända grannar som Citytunneln med bara några minuters restid till Kastrup, Malmö arena, köpcentrumet Emporia och P-Malmös nya parkeringshus bara några meter från Point Hyllie, råder det ingen tvekan om att framtidens Malmö är inne i en intensiv utvecklingsfas. – De som etablerar sin verksamhet i Point Hyllie kommer att hamna mitt i händelsernas centrum och de som satsar på Hyllie lär inte ångra sig. Vi är stolta över att hälsa System Verification välkomna till framtidens förmodligen bästa kontorsläge, säger Pia Andersson.