Victoria Park delas ut till Annehems aktieägare

Report this content

Styrelsen till det Malmöbaserade fastighetsbolaget Annehem Fastigheter AB (publ), som listas på First North den 11 maj 2007, har föreslagit att dotterbolaget Victoria Park AB ska delas ut till Annehems aktieägare. Beslut tas vid en extra bolagsstämma den 18 september 2007. Victoria Park planerar därefter att listas på First North.

”Victoria Park är ett nytt och annorlunda livsstilsboende, skapat för dem som står i en fas i livet där bekvämlighet prioriteras”, säger Annehems VD Peter Strand.

Den första enheten i Sverige planeras just nu i Limhamn, Malmö, med inflyttningsstart under sommaren 2009. Totalt blir det 420 stycken moderna bostadsrätter med två till fem rum. I Victorias hjärta finns lounge, restaurang, bar, biograf, spa, inomhus- och utomhuspooler mm. Via en dygnet-runt-bemannad reception med concierge erbjuds de boende absolut fullservice med hushållsnära tjänster som städning och tvätt, reseservice, tillsyn mm.

Avsikten är att introducera konceptet i andra storstadsregioner, däribland Köpenhamn, Stockholm och Göteborg. Rekrytering av verkställande direktör och ledningsgrupp till Victoria Park pågår och ska vara fullföljd före den extra bolagsstämman i september.