Chosen By Farmers nu på O’Learys menyer

Report this content

O’Learys och Annerstedt Flodin AB inleder ett unikt samarbete kring det exklusiva köttkonceptet Chosen By Farmers.

O’Learys är den självklara mötesplatsen som erbjuder dig som gäst en unik kombination av känsla, bemötande, smaker och upplevelser. Vi som arbetar på O’Learys strävar alltid efter att möta dina förväntningar - oavsett om du besöker oss med vänner, familjen, affärsbekanta eller på egen hand.”

Chosen by Farmers handlar om kött, utvalt av uppfödare runt om i världen, som är stolta över sitt kall och gärna bjuder på sig själva och visar upp sin verksamhet med bilder och film på QR kod. Oavsett varifrån i världen ditt kött kommer finns en gemensam nämnare, nämligen bonden och uppfödaren. Det är deras omsorg om djur och natur som skapar den fina köttkvaliteten och ger dig smakupplevelser långt utöver det vanliga. Djuren är födda och uppvuxna i ett klimat där de vistas året runt på vidsträckta gräsbeten, helt utan antibiotika eller andra tillväxtfrämjande substanser och detta kött är rikt på omega 3.

Nu inleder alltså O’Learys och Annerstedt Flodin AB ett samarbete kring detta koncept:

- Det känns mycket bra att kunna erbjuda våra gäster det här exklusiva köttet på våra menyer säger Wilhelm Vintilescu på O’Learys och fortsätter; vi kommer att visa en kort film från bl a Uruguay där våra gäster kan bekanta sig med uppfödare och deras familjer. På menyerna kan gästerna genom att scanna QR-koder läsa mer om konceptet och bekanta sig med fler uppfödare även från Australien.

- När vi sjösatte konceptet Chosen By Farmers för knappt två år sedan visste vi att det låg rätt i tiden och tillförde marknaden en ny dimension, där vi för bonden och gästen närmare varandra oavsett varifrån i världen de befinner sig säger Mikael Olsson på Annerstedt Flodin AB. Med de värdegrunder som O’Learys och Chosen By Farmers står för känns det som en helt perfekt matchning och jag ser mycket fram emot att utveckla denna affär tillsammans med O’Learys.

För mer information kontakta:
Mikael Olsson, Annerstedt Flodin AB              +46 8 600 67 57

Wilhelm Vintilescu, O’Learys                         +46 707 108 005

Om Annerstedt Flodin AB
Annerstedt Flodin är ett av Sveriges ledande handelsföretag inom livsmedel, med kött som specialitet. Moderbolaget AB O Annerstedt grundades år 1919 av konsul Otto Annerstedt. Annerstedt Flodin AB ägs av H-K Scan AB. HK Scan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterier och färdigmat. HK Scankoncernen har ca 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 20 Mdr SEK.

Om O’Learys
O’Learys har funnits i över tjugo år. Det började 1988 på Nantucket Island utanför Boston där O’Learys grundare, Jonas Reinholdsson, förälskade sig i mixen av mat, dryck, människor och sport som finns på många av de amerikanska restaurangerna. Han träffade också i en amerikansk kvinna från Boston-området, Anne O’Leary. Den 16 november 1988 slog de tillsammans upp portarna på den första O’Learys-restaurangen i Göteborg. Det blev en omedelbar succé och därifrån fortsätter historien. O’Learys är i dag en kedja med över 80 franchisebaserade barer och restauranger i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Spanien och Singapore.

Taggar: