Annexin presenterar på ProHearings den 29 augusti

Annexin Pharmaceuticals AB meddelar idag att bolaget medverkar på ProHearings kapitalmarknadsdag den 29 augusti 2023 kl. 09:10, där vd Anders Haegerstrand kommer att presentera den senaste utvecklingen i bolaget inklusive de nyligen presenterade lovande effektsignalerna i bolagets pågående kliniska RVO-studie.

Presentation och efterföljande frågestund sänds live via länk på www.prohearings.com, där det även är möjligt att anmäla personligt deltagande till eventet i centrala Stockholm. Presentationen kommer också finnas tillgänglig på Annexins hemsida i efterhand på Annexin presentationer.

Annexin Pharmaceuticals AB är ett ledande bioteknikföretag inom Annexin A5-området för behandling av olika sjukdomar. Bolagets biologiska läkemedelskandidat ANXV – ett humant rekombinant protein, Annexin A5 - är främst avsedd för behandling av patienter med skador och inflammation i blodkärlen men även för cancer. Bolaget har en omfattande patentportfölj för behandling av sjukdomar med proteinet Annexin A5 och för produktion av Annexin A5.

Bolaget är baserat i Stockholm och noterat på Nasdaq First North Growth Market, under kortnamnet ANNX. Redeye är företagets Certified Adviser.