Ny bok hjälper butiker att fördubbla sin försäljning

Report this content

Nu lanseras Annika R Malmbergs nya bok Guldläge – så lyckas du som butikssäljare. Idag kan du handla det mesta på nätet och e-handeln har ökat lavinartat. Alla som arbetar i butik måste visa sitt existensberättigande och erbjuda något som näthandeln inte har. Endast hälften av alla kunder får ett hej när de besöker en butik, bara 18 procent blir erbjudna hjälp eller att köpa något mer än de efterfrågar. Möjligheterna är många att öka försäljningen om säljarna blir mer aktiva och använder sig av framgångsrika säljtekniker. Det här är boken för de som vill hitta ett guldläge och fördubbla sin försäljning.

-    Butikerna har fått mycket större konkurrens i och med att distanshandeln, webbhandeln och m-handeln via mobilen ökar stort. Trenden går mot att folk går runt i butiker och gör sina val, och sedan beställer varan på nätet. Det gäller för butikerna att stärka sin säljkår, eftersom det främsta konkurrensmedlet är det mänskliga mötet, säger Annika R Malmberg, Framgångsexpert.

Annika R Malmberg har jobbat med att utbilda butikssäljare sedan 90-talet och länge tänkt att de här råden är så bra att de borde finnas tillgängliga för alla. Boken vänder sig till både nybörjaren och den erfarne säljaren.

-       Det har funnits väldigt lite material och handledning till säljare på golvet om hur man tar hand om kunder. Det mesta som finns riktar sig till butiksägare. Dessutom är det ett känt problem att nyanställda och extrapersonal i butik inte får så mycket träning i hur man ska sälja. Där kan boken verkligen hjälpa till, säger Annika R Malmberg.

Boken bygger på traditionella säljtekniker, som Annika sedan anpassat till butiker för att de ska ge verkliga resultat. Guldläge innehåller bland annat avsnitt om hur man kommer över känslan att "pracka på", hur man får en kund att vilja köpa nu och hur man snabbt känner igen och säljer till olika personprofiler.

För mer information kontakta:
Annika R Malmberg
annika@annikarmalmberg.se

Om Annika R Malmberg
Annika R Malmberg är en av Sveriges främsta framgångsexperter och har tränat tusentals människor till ökad personlig framgång och till konkreta resultat för företagen de jobbar på. Annika har i rollen som framgångsexpert och coach turnerat ihop med Peter Swartling från Idol, Daniel da Silva från Let´s dance, Stavros Louca från klass 9A och Johan Wester från På spåret. Annikas första bok ”Ta skit! Och gör det till guld” gavs ut 2009 och handlar om att ge och ta kritik på ett professionellt sätt.  Nu har nya boken ”Guldläge - så lyckas du som butikssäljare” getts ut. Se www.annikarmalmberg.se för mer information.

Taggar: