Cocktailvandring mellan flera av Stockholms främsta barer

20 maj bjuder O.P. Anderson in till en vandring mellan sex olika barer i Stockholm. Varje bar har skapat en cocktail på allt från anrik akvavit till modern äpple- och hallonsnaps. Till samtliga cocktails serveras en smakbit som passar drycken och det genomgående temat är hållbarhet.

I slutet av maj genomförs Moveat Cocktail för allra första gången. På den nya barvandringen serveras cocktails på traditionell akvavit och modern snaps från O.P. Anderson tillsammans med en munsbit. Barerna som besöks under dagen är Stjärtilleriet, Stockholm Under Stjärnorna, Nori Bar, Hantverket, Strandvägen 1 samt Villa Dagmar.

– Under Moveat Cocktail får deltagarna uppleva tre starka trender i barvärlden. Att använda snaps och akvavit i cocktails, att servera drinkar till mat samt ett fokus på hållbarhet, säger Marcus Pedersen, Senior Brand Manager för O.P. Anderson. Det sker genom nyskapande cocktails och smakkombinationer på flera av Stockholms absolut främsta barer.

Cocktailvandringen sker utifrån en app som visar kartan, barerna och menyerna. Med hjälp av appen kan deltagarna själva bestämma i vilken ordning de gå. Samtliga cocktails bygger på O.P. Andersons ekologiska spritsorter som alla tillverkas med ett lågt avtryck på miljön.

Moveat Cocktail går av stapeln under eftermiddagen lördagen 20 maj från 11:45 till 17:00. Kostnaden är 599 kronor per person och biljetterna släpps i begränsad upplaga 19 april på Moveat.co.

För mer information kontakta:
Marcus Pedersen, Senior Brand Manager på Anora
Mail: marcus.pedersen@anora.com

Simon Håkansson, CEO Moveat
Mail: simon@letsmoveat.co

Om Moveat
Moveat har sedan starten 2018 varit ledande inom lokala mat- och dryckesupplevelser i Sverige med verksamhet i över 40 städer. Företaget har 6 anställda med kontor i Stockholm och varje månad genomförs ett tiotal Moveats i landet. Moveat utvecklar ständigt nya upplevelser med olika teman inom mat och dryck.

www.moveat.co

Om Anora Group
Anora Group är ett ledande företag inom vin- och sprit i Norden samt en global föregångare inom hållbarhet. Vår marknadsledande portfölj består av egna ikoniska nordiska varumärken samt ett brett utbud av internationella vin- och spritvarumärken i samarbete med partners. Anora Group exporterar till över 30 marknader globalt. I Anora Group ingår även Anora Industrial samt logistikföretaget Vectura. År 2022 omsatte Anora 703 miljoner euro och företaget har cirka 1 200 medarbetare. Anora är noterat på Nasdaq Helsinki.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Under Moveat Cocktail får deltagarna uppleva tre starka trender i barvärlden. Att använda snaps och akvavit i cocktails, att servera drinkar till mat samt ett fokus på hållbarhet. Det sker genom nyskapande cocktails och smakkombinationer på flera av Stockholms absolut främsta barer.
Marcus Pedersen, Senior Brand Manager för O.P. Anderson