Dubbelguld till O.P. Anderson Original Aquvit

International Spirits Challenge i London är världens mest prestigefulla sprittävling. I den senaste upplagan tog klassikern O.P. Anderson Original Aquavit hem ett dubbelt guld.

O.P. Anderson Original Aquavit lanserades 1891 och blev en omedelbar succé tack vare balansen i kryddningen i kombination med dess ekfatslagring. Det svenska originalet har sedan dess vunnit otaliga priser och utmärkelser. Vid International Spirits Challenge (ISC) i London tidigare i år utökades medaljsamlingen med ett dubbelt guld.

– Vi är otroligt stolta över resultatet i ISC tack vare tävlingens prestige och höga kompetens i juryn. Årets dubbelguld bevisar återigen O.P. Andersons tidlösa kvalitet, säger Marcus Pedersen, Global Senior Brand Manager på Anora. Det är en sann bedrift att tillhöra världens främsta akvaviter i över 130 år.

Under ISC 2023 delades även en silvermedalj ut till O.P. Anderson Klar Aquavit. Den har en bas av O.P. Anderson Original som smaksatts ytterligare med dillfrö och citron.

För mer information, kontakta:
Malin Ollas, Product Manager Own Brands på Anora AB
Email: malin.ollas@anora.com

Om Anora Group
Anora Group är ett ledande företag inom vin- och sprit i Norden och en global föregångare inom hållbarhet. Deras marknadsledande portfölj består av egna ikoniska nordiska varumärken samt ett brett utbud av internationella vin- och spritvarumärken. Anora Group exporterar till över 30 marknader globalt. Företaget inkluderar även Anora industry- och logistikföretaget Vectura. År 2020 var Anoras sammanlagda nettoomsättning 6,4 miljarder kronor och företaget sysselsätter cirka 1100 anställda. Anora Groups aktier är noterade på Nasdaq Helsinki och Euronext Oslo.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Vi är otroligt stolta över resultatet i ISC tack vare tävlingens prestige och höga kompetens i juryn. Årets dubbelguld bevisar återigen O.P. Andersons tidlösa kvalitet. Det är en sann bedrift att tillhöra världens främsta akvaviter i över 130 år.
Marcus Pedersen, Global Senior Brand Manager på Anora.