Anoto och OKI förhandsvisar Anoto penPresenter på Dustin- mässan i Globen

Report this content

Stockholm, 3 april 2008 – Idag förhandsvisar Anoto och OKI en ny produkt, Anoto penPresenter, på Dustinmässan i Globen.

Anoto penPresenter är en ny PowerPoint add-in, med vilken det går att göra anteckningar och illustrationer i realtid direkt på PowerPoint-slides, vilket eliminerar behovet av whiteboardtavlor och andra konferensverkstyg. Resultatet blir mer kraftfulla presentationer som bidrar till publikens intresse och engagemang.

Lösningen består av mjukvara samt digital papper och penna. PowerPoint-bilderna har skrivits ut med Anotos unika mönster, som nästan är osynligt för det nakna ögat och den digitala pennan används för att navigera mellan sidor och animationer, markera text eller lägga in tomma slides om det finns behov av att utöka presentationen. För att uppnå bästa resultat, kräver Anoto penPresenter en Anoto qualified printer från OKI. När Anotos digitala penna används tillsammans med penPresenter, streamas data kontinuerligt från pennan till datorn via Bluetooth, medan man skriver. Allting som markeras på PowerPoint-bilderna visas för publiken i realtid på en projektorduk.

“Vi är väldigt glada över att få visa upp Anoto penPresenter. Vi hoppas att den kommer att skapa intresse för vår teknik hos nya kundgrupper och fungera som en språngbräda till våra övriga produkter”, säger Ebba Åsly Fåhraeus, VP Sales Marketing Forms, Anoto Group AB.

“Det här är ytterligare ett steg i vårt samarbete med Anoto och vi är mycket positiva till de möjligheter som Anoto penPresenter öppnar för nuvarande och framtida OKI-kunder. Kombinationen av en innovativ lösning som Anoto penPresenter, tillsammans med OKIs världsledande färgskrivarteknologi är en stark grund för vidare teknologiska landvinningar”, säger Patrik Philipson, vice VD, Nordeuropa, OKI Printing Solutions.

Produkten visas upp i OKIs monter (C:07 ) på Dustinmässan i Globen, Stockholm, den 3:e respektive 5:e april. Anoto penPresenter kommer att finnas tillgänglig för försäljning till hösten via OKIs återförsäljare.

För mer information:

Ebba Åsly Fåhraeus