Lansering av nytt interaktivt lässystem baserat på Anoto technology

Lund, 19 februari 2008 – Idag tillkännagav Anoto lanseringen av ett nytt interaktivt lässystem, baserat på Anoto technology. Anotos partner LeapFrog Enterprises, visade upp nästa generations interactive reading system på den exklusiva DEMO 08 konferensen i Kalifornien, USA den 29:e januari.

LeapFrog revolutionerade sättet man lär sig att läsa på, med sitt LeapPad® Learning System. Med mer än 30 miljoner sålda LeapPad-enheter och 72 miljoner interaktiva böcker sålda över hela världen, blev LeapFrog synonymt med att lära sig läsa för föräldrar, lärare och barn. Det arvet är nu tillgängligt för den nya generationen med det helt nya, webb-baserade Tag Reading System, baserat på Anoto technology.

Tag Reading System, som är tillgängligt i affärerna i sommar, är det första handhållna systemet för lästräning, som interagerar direkt med riktiga böcker. Med hjälp av ett optiskt mönstersystem och digitala bearbetningstekniker licensierade från Anoto, kan Tags exakta position bestämmas. Tack vare detta, kan ett barn hoppa fram och tillbaka i en bok eller mellan olika böcker, på ett enkelt och oproblematiskt vis.
- Vi är väldigt nöjda med LeapFrogs lansering av Tag Reading System. Vi hoppas att den här produktkategorin kommer att bli lika framgångsrik som vårt andra samarbete med LeapFrog Enterprises, dvs. två generationer av Fly pentop computer, säger Anders Norling, VD, Anoto Group AB.

För mer information:
Anders Norling, VD
Anoto Group AB
0733 45 14 98

Informationen är sådan som Anoto Group AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 februari 2008, kl. 9.00.