ANTCO ingår avtal om försäljning av 7.5% i Lawly AB

Report this content

ANTCO. Investment Group AB (“ANTCO”) har idag ingått avtal om försäljning av 7.5% i Lawly AB (“Lawly”). Köpeskillingen för ANTCOs andel uppgår till ca. 1.6 MSEK. Köpeskilling kommer att erläggas kontant.

Trots utmaningarna i dagens marknad har vi på ANTCO framgångsrikt identifierat och utnyttjat affärsmöjligheter, vilket fortsätter driva bolaget framåt. Den senaste transaktionen är ett tydligt bevis på vår förmåga att navigera genom rådande makro- samt mikroekonomiska förhållanden. Vi är övertygade om att vår strategi ligger rätt i tiden och kommer att vara avgörande för långsiktigt värdeskapande. Bolaget ser optimistiskt på framtiden och kommer fortsätta att fokusera på att ta tillvara på de möjligheter som uppstår i dagens dynamiska marknadsmiljö.

För mer inforamtion, vänligen kontakta:

Alexander Winqvist, Verkställande Direktör

ANTCO. Investment Group AB (publ)

ir(at)antcoinvestmentgroup.com

ANTCO. Investment Group AB är ett svenskt investmentbolag med huvudinriktning på förvärv av minoritetsandelar i främst onoterade tillväxtbolag, med primärt fokus på den svenska marknaden. Bolagets övergripande målsättning är att långsiktigt skapa aktieägarvärde genom tillväxt av portföljens substansvärde. ANTCO fungerar som en minoritetsägare och tillhandahåller erfarenhet och nätverk efter behov till sina respektive portföljbolag. Bolaget strävar efter en välbalanserad portfölj genom att förvärva strategiska minoritetsandelar. Betalning för förvärv sker främst genom nyemitterade aktier i ANTCO, vilket kan leda till utspädning av befintliga aktieägare.

För mer information, se ANTCO.'s hemsida: www.antcoinvestmentgroup.com/

Mentor Partner Fondkommission AB | 031-761 22 30 | info@partnerfk.se.