Kommuniké årsstämma i ANTCO. Investment Group AB (publ)

Stockholm 2024-06-19

Vid årsstämma den 19 juni 2024 i ANTCO. Investment Group AB fattades följande beslut:

• Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för bolaget.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag att ingen utdelning lämnas samt att bolagets ansamlade förlust överförs i ny räkning.
  • Stämman beslutade att ge ansvarsfrihet åt styrelsens ledamöter och verkställande direktören.
  • Stämman beslutade att styrelsen ska bestå av tre ledamöter och en revisor utan suppleanter och utan revisorssuppleanter.
  • Stämman beslutade att att styrelsearvode ska utgå med två prisbasbelopp till styrelseordförande och ett prisbasbelopp till övriga ordinarie styrelseledamöter. Arvode till revisor ska utgå enligt godkänd räkning.
  • Stämman beslutade om omval av samtliga ledamöter. Mathias Kahn valdes att fortsätta som styrelseordförande.
  • Till revisor valdes Carlsson & Partners Revisionsbyrå AB. Carlsson & Partners Revisionsbyrå AB har meddelat bolaget att Thomas Jönsson, auktoriserad revisor, kommer fortsätta verka som huvudansvarig revisor.
  • Stämman beslutade om bolagsordningsändring enligt styrelsens förslag.
  • Stämman beslutade om bemyndigande enligt styrelsens förslag.

Det kan noteras att samtliga beslut togs enhälligt.

För mer inforamtion, vänligen kontakta:

Alexander Winqvist, Verkställande Direktör

ANTCO. Investment Group AB (publ)

ir(at)antcoinvestmentgroup.com

ANTCO. Investment Group AB är ett svenskt investmentbolag med huvudinriktning på förvärv av minoritetsandelar i främst onoterade tillväxtbolag, med primärt fokus på den svenska marknaden. Bolagets övergripande målsättning är att långsiktigt skapa aktieägarvärde genom tillväxt av portföljens substansvärde. ANTCO fungerar som en minoritetsägare och tillhandahåller erfarenhet och nätverk efter behov till sina respektive portföljbolag. Bolaget strävar efter en välbalanserad portfölj genom att förvärva strategiska minoritetsandelar. Betalning för förvärv sker främst genom nyemitterade aktier i ANTCO, vilket kan leda till utspädning av befintliga aktieägare.

För mer information, se ANTCO.'s hemsida: www.antcoinvestmentgroup.com/

Mentor Partner Fondkommission AB | 031-761 22 30 | info@partnerfk.se.