Kvartalsrapport ett 2024

Bästa aktieägare,

Årets första kvartal är nu genomfört under vilket vi med uthållighet och fokus har fortsatt att omsätta vår strategi i handling. Ett exempel på vår framgång under det gångna kvartalet är den lyckade försäljningen av vår andel i plattformsbolaget Lawly. Genom denna transaktion har vi ännu en gång lyckats skapa likviditet i vår ursprungliga investering vilket återigen bevisar ANTCOs affärsmodell. Parallellt med detta har vi fortsatt att genomföra förvärv både genom att öka våra positioner i befintliga innehav samt att addera nya bolag till vår portfölj. Detta sammanlagt understryker återigen ANTCOs strategi och möjliggör fortsatt långsiktig tillväxt och stabilitet i våra initiativ. Vårt åtagande att skapa aktieägarvärde förblir starkt. Under kvartalet har vi fortsatt koncentrerat oss på att optimera våra befintliga tillgångar och positionera oss för att dra nytta av de möjligheter som uppstår. Med vår inriktning på SaaS/Plattform- och Tech-segmenten anser vi att vår affärsmodell är väl positionerad för långsiktig tillväxt och framgång.

Vi är medvetna om de utmaningar och möjligheter som den rådande omvärldssituationen innebär. Volatiliteten och osäkerheten i affärsklimatet har varit påtaglig under en längre period, och våra portföljbolag anpassar sig kontinuerligt till de nya förutsättningarna efter bästa förmåga. Majoriteten av våra innehav visar prov på uthållighet och god anpassningsförmåga medan några har upplevt en hårdare vinter. För Jiroy och GEE, trots omfattande ansträngningar, har respektive ledning inte lyckats navigera genom denna utmanande period och har därför under första kvartalet fattat beslut om att inleda konkursförfaranden. Den dynamiska miljön vi befinner oss i kräver inte bara snabba reaktioner utan också en strategi som är robust och anpassningsbar och vi arbetar nära våra befintliga innehav för att vara redo att lösa eventuella utmaningar samt dra nytta av de möjligheter som uppstår.

Vår portfölj består av ca. 30 innehav och denna diversifiering och volym visar på vår förmåga att skapa en stark och stabil portfölj över tid. Vi är inte bara dedikerade till att utöka vår portfölj, utan också till att möjliggöra att varje bolag inom den representerar högsta kvalitet och potential. ANTCOs affärsmodell är robust och väl anpassad till de dynamiska förändringar som råder på marknaden och vi ser fram emot att fortsätta detta framgångsrika samarbete med våra portföljbolag och att tillsammans skapa långsiktigt värde för ANTCOs aktieägare.

Till sist vill jag tacka er, våra aktieägare, för det fortsatta förtroendet och stödet i vår strävan att skapa långsiktigt värde. Vi ser entusiastiskt fram emot fortsättningen av vår gemensamma resa och ser med spänning fram emot att tillsammans med alla på ANTCO fortsätta att utveckla vårt bolag och vår portfölj.

Kommentarer till de ekonomiska underlagen
Bolagets nettoomsättning för kvartalet uppgick till 0.0 MSEK (0.0 MSEK). Rörelseresultatet uppgick till -0.6 MSEK (-0.6 MSEK). Resultat efter finansiella poster uppgick till -9.9 MSEK (-1.5 MSEK). Eget kapital uppgick vid periodens utgång till 16.4 MSEK (25.9 MSEK). Finansiella anläggningstillgångar uppgick per den 31 mars 2024 till 30.9 MSEK (40.0 MSEK) och består av onoterade samt noterade värdepapper.

Alexander Winqvist
Verkställande Direktör

Denna information är sådan information som ANTCO. Investment Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 april 2024

För mer inforamtion, vänligen kontakta:

Alexander Winqvist, Verkställande Direktör

ANTCO. Investment Group AB (publ)

ir(at)antcoinvestmentgroup.com

ANTCO. Investment Group AB är ett svenskt investmentbolag med huvudinriktning på förvärv av minoritetsandelar i främst onoterade tillväxtbolag, med primärt fokus på den svenska marknaden. Bolagets övergripande målsättning är att långsiktigt skapa aktieägarvärde genom tillväxt av portföljens substansvärde. ANTCO fungerar som en minoritetsägare och tillhandahåller erfarenhet och nätverk efter behov till sina respektive portföljbolag. Bolaget strävar efter en välbalanserad portfölj genom att förvärva strategiska minoritetsandelar. Betalning för förvärv sker främst genom nyemitterade aktier i ANTCO, vilket kan leda till utspädning av befintliga aktieägare.

För mer information, se ANTCO.'s hemsida: www.antcoinvestmentgroup.com/

Mentor Partner Fondkommission AB | 031-761 22 30 | info@partnerfk.se.