Kvartalsrapport tre - ANTCO. Investment Group AB (publ)

Bästa aktieägare,

Det är dags att sammanfatta ännu ett kvartal, och vi kan konstatera att vår verksamhet fortsätter att utvecklas i linje med vår långsiktiga strategi. Trots att marknaden fortfarande präglas av osäkerhet och volatilitet, har vi framgångsrikt hållit kursen och bibehållit vårt fokus på att optimera våra nuvarande tillgångar. Samtidigt har vi fortsatt att identifiera och positionera oss för de nya möjligheter som uppstår i den föränderliga affärsmiljön.

Samarbetet med våra portföljbolag har även under detta kvartal varit i fokus. Flera av våra bolag har visat en stark anpassningsförmåga och kunnat stärka sina positioner på marknaden. Samtidigt har vi sett att vissa bolag mött större utmaningar i rådande marknadsläge. Ett exempel på detta är Online Health Group, som under kvartalet tvingats inleda ett konkursförfarande. Trots betydande insatser från bolagets ledning har de inte kunnat navigera genom den svåra affärsmiljön. Vi fortsätter att arbeta nära våra övriga portföljbolag för att säkerställa att de har det stöd de behöver för att möta de utmaningar som finns och dra nytta av de möjligheter som uppstår.

Vår portfölj, som idag omfattar 24 innehav, fortsätter att visa sin styrka genom sin diversifiering och den balans vi har mellan olika sektorer. Detta breda spektrum ger oss en stark grund att stå på, samtidigt som det ger oss flexibilitet att hantera de olika utmaningar och möjligheter som dyker upp i dagens affärsklimat. Vi arbetar fortsatt aktivt med att övervaka varje bolags prestation för att maximera värdet av våra investeringar och säkerställa att vi kan leverera på våra långsiktiga mål.

Under kvartalet har vi även fokuserat på att förfina våra interna processer och stärka vår förmåga att snabbt kunna reagera på förändringar. Genom att öka vår operativa effektivitet och förbättra våra arbetsflöden är vi bättre rustade för att driva framtida tillväxt och innovation. Dessa initiativ är avgörande för att ANTCO ska fortsätta vara konkurrenskraftigt och väl positionerat för framtiden.

Avslutningsvis vill jag tacka er, våra aktieägare, för ert fortsatta stöd och engagemang. Vi är väl medvetna om de utmaningar som finns, men också om de möjligheter som ligger framför oss. Med det samarbete vi har byggt upp och den stabila grund vi står på, ser vi fram emot att fortsätta denna resa tillsammans med stor energi och är övertygade om att vi gemensamt kan bygga en stark och framgångsrik framtid för ANTCO.

Kommentarer till de ekonomiska underlagen
Bolagets nettoomsättning för kvartalet uppgick till 0.0 MSEK (0.0 MSEK). Rörelseresultatet uppgick till -0.7 MSEK (-0.5 MSEK). Resultat efter finansiella poster uppgick till -3.5 MSEK (4.6 MSEK). Eget kapital uppgick vid periodens utgång till 12.8 MSEK (16.2 MSEK). Finansiella anläggningstillgångar uppgick per den 30 september 2024 till 28.8 MSEK (32.3 MSEK) och består av onoterade samt noterade värdepapper.

Alexander Winqvist
Verkställande Direktör

För mer inforamtion, vänligen kontakta:

Alexander Winqvist, Verkställande Direktör

ANTCO. Investment Group AB (publ)

ir(at)antcoinvestmentgroup.com

ANTCO. Investment Group AB är ett svenskt investmentbolag med huvudinriktning på förvärv av minoritetsandelar i främst onoterade tillväxtbolag, med primärt fokus på den svenska marknaden. Bolagets övergripande målsättning är att långsiktigt skapa aktieägarvärde genom tillväxt av portföljens substansvärde. ANTCO fungerar som en minoritetsägare och tillhandahåller erfarenhet och nätverk efter behov till sina respektive portföljbolag. Bolaget strävar efter en välbalanserad portfölj genom att förvärva strategiska minoritetsandelar. Betalning för förvärv sker främst genom nyemitterade aktier i ANTCO, vilket kan leda till utspädning av befintliga aktieägare.

För mer information, se ANTCO.'s hemsida: www.antcoinvestmentgroup.com/

Mentor Partner Fondkommission AB | 031-761 22 30 | info@partnerfk.se.