Kvartalsrapport två - ANTCO. Investment Group AB (publ)

Bästa aktieägare,

När vi nu sammanfattar årets andra kvartal kan vi konstatera att vi fortsatt att göra framsteg, trots en omvärld präglad av osäkerhet och volatilitet. Vår strategi har förblivit tydlig och konsekvent: vi har fortsatt att optimera våra befintliga tillgångar samtidigt som vi har positionerat oss för att dra nytta av framtida möjligheter. Vår affärsmodell, med sin starka inriktning inom SaaS/Plattform- och Tech-segmenten, är väl rustad för att navigera i denna dynamiska miljö.

Samarbetet med våra portföljbolag har varit en prioritet under kvartalet. Genom att arbeta nära deras ledningsgrupper har vi kunnat stödja dem i deras anpassning till förändrade marknadsförhållanden med ambitionen att säkerställa att de har de verktyg som krävs för att bibehålla sin konkurrenskraft. Vi har sett flera bolag inte bara klara av de utmaningar de stått inför, utan även stärka sina positioner inom sina respektive marknader. Samtidigt har vi varit medvetna om de större utmaningar som vissa bolag mött, och vi har arbetat proaktivt för att stötta dem på bästa möjliga sätt.

Vår portfölj, bestående av cirka 30 innehav, har fortsatt att visa sin styrka genom sin diversifiering och balans. Denna breda exponering över olika sektorer ger oss både stabilitet och flexibilitet, vilket är avgörande i nuvarande marknadsklimat. Vi fortsätter att noggrant övervaka och analysera varje innehavs prestation för att säkerställa att vi kan maximera värdet av våra investeringar.

Vi har också under kvartalet lagt stort fokus på att vidareutveckla våra interna processer och arbetssätt för att stärka vår verksamhet ytterligare. Genom att förbättra vår effektivitet och vår förmåga att snabbt agera på nya möjligheter, tror vi att vi kan skapa ännu bättre förutsättningar för framtida tillväxt. Denna kontinuerliga förbättringsprocess är en del av vår långsiktiga strategi för att säkerställa att ANTCO alltid står starkt i en föränderlig värld.

Till sist vill jag tacka er, våra aktieägare, för ert fortsatta förtroende och stöd. Det är med stor entusiasm vi ser fram emot att fortsätta denna gemensamma resa, och vi är övertygade om att vi tillsammans kan fortsätta bygga en stark och framgångsrik framtid för ANTCO.

Kommentarer till de ekonomiska underlagen
Bolagets nettoomsättning för kvartalet uppgick till 0.0 MSEK (0.0 MSEK). Rörelseresultatet uppgick till -0.8 MSEK (-1.2 MSEK). Resultat efter finansiella poster uppgick till -0.1 MSEK (-22.6 MSEK). Eget kapital uppgick vid periodens utgång till 16.4 MSEK (11.6 MSEK). Finansiella anläggningstillgångar uppgick per den 30 juni 2024 till 31.7 MSEK (27.1 MSEK) och består av onoterade samt noterade värdepapper.

Alexander Winqvist
Verkställande Direktör

För mer inforamtion, vänligen kontakta:

Alexander Winqvist, Verkställande Direktör

ANTCO. Investment Group AB (publ)

ir(at)antcoinvestmentgroup.com

ANTCO. Investment Group AB är ett svenskt investmentbolag med huvudinriktning på förvärv av minoritetsandelar i främst onoterade tillväxtbolag, med primärt fokus på den svenska marknaden. Bolagets övergripande målsättning är att långsiktigt skapa aktieägarvärde genom tillväxt av portföljens substansvärde. ANTCO fungerar som en minoritetsägare och tillhandahåller erfarenhet och nätverk efter behov till sina respektive portföljbolag. Bolaget strävar efter en välbalanserad portfölj genom att förvärva strategiska minoritetsandelar. Betalning för förvärv sker främst genom nyemitterade aktier i ANTCO, vilket kan leda till utspädning av befintliga aktieägare.

För mer information, se ANTCO.'s hemsida: www.antcoinvestmentgroup.com/

Mentor Partner Fondkommission AB | 031-761 22 30 | info@partnerfk.se.