Tung industriman satsar på Talent Management

Report this content

Lars Kylberg, numera styrelseproffs och tidigare VD på Alfa-Laval, Incentive och Saab-Scania investerar i nystartade Area Of Excellence AB (AOEX). Målet är att hjälpa Sverige att öka sin konkurrensförmåga och stärka sin plats på kartan som världens bästa plantskola för toppledare.

"Rekrytering och utveckling av talanger är nyckeln till framgång i en globaliserad värld," säger Lars Kylberg. "Area Of Excellence har en väldigt bra struktur för detta och kan göra en enorm skillnad för svenskt näringslivs konkurrensförmåga."

AOEX grundare Daniel Laurén har etablerat flera framgångsrika företag inom talangmarknaden, exempelvis konsultförmedlingsbolaget Madeo, som beräknas omsätta ca en miljard för 2010:

"Svenska företagsledare måste bli bättre på att identifiera, utveckla och behålla sina talanger. AOEX unika processer gör det lättare att hantera talanger på ett optimalt sätt, så att bolaget alltid kan ha bästa laget på planen i kampen mot konkurrenterna."

AOEX grundades 2009 och arbetar bland annat med börsnoterade MSC, IT-konsulterna Diversify och Tieto, East Capital, Svenska Handelsbanken och Sveriges snabbast växande PR-byrå, Angselius Rönn.

För mer information kontakta Daniel Laurén på +46 70894444 eller

daniel.lauren@aoex.se

Om AOEX

AOEX utvecklar organisationer med människor att bli mer framgångsrika och att nå sina mål genom att utveckla processer för Human Capital Management, HCM. Bolaget grundades 2009 av Daniel Laurén, Jakob Cardell och Patrik Hermansson och är idag ett av Sveriges snabbast växande bolag inom HCM. Läs mer på www.aoex.se