Pressmeddelande notering obligation.

Report this content

Aonic AB (publ) ansöker om upptagande till handel av obligationer på Nasdaq Stockholm

Den 18 oktober 2023 emitterade Aonic AB (publ) ("Emittenten") seniora säkerställda inlösenbara obligationer med rörlig ränta om 70 000 000 EUR inom ett totalt rambelopp om upp till 125 000 000 EUR (ISIN: SE0020975449) ("Obligationerna").

I enlighet med villkoren för Obligationerna har Emittenten åtagit sig att ansöka om upptagande till handel av Obligationerna på företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm. Med anledning av detta har Emittenten upprättat ett prospekt, vilket har godkänts av Finansinspektionen. Prospektet finns tillgängligt på bolagets hemsida www.aonic.co och på Finansinspektionens hemsida www.fi.se.

Ansökan om upptagande till handel har lämnats in och första dag för handel i Obligationerna beräknas infalla omkring 29de December 2023.

Ovanstående information lämnades för offentliggörande den 28de December 2023 kl 17.30 (CET).

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Telefon: +46 (0)76 040 86 21, +46 (0)76 344 53 77
E-mail: contact@aonic.co

Om Aonic AB (publ)

Aonic är en videospelsgrupp bestående av spelstudios och adtech-leverantörer som sträcker sig över alla plattformar. Vår vision är att utvecklas till nästa globala aktör inom spel och adtech genom att stötta dynamiska och högpotentiella team att uppnå sin fulla potential

Taggar: