AP Fastigheter fullföljer budet på Diös

Report this content

AP Fastigheter fullföljer budet på Diös Anmälningstiden för erbjudandet från AP Fastigheter AB (publ) ("AP Fastigheter") till aktieägarna i Anders Diös AB (publ) ("Diös") gick ut den 10 november 2000. Aktieägare med sammanlagt 91,0 procent av det totala 1 antalet aktier i Diös har accepterat erbjudandet. Övriga villkor för erbjudandet är också uppfyllda. AP Fastigheter fullföljer därmed erbjudandet. Redovisning av likvid för de aktier som inlämnats i erbjudandet påbörjas den 21 november 2000. För de aktieägare som ännu ej accepterat erbjudandet, förlänger AP Fastigheter erbjudandet till den 7 december 2000. Rätten att återkalla gjord accept gäller inte under förlängningen. Redovisning av likvid för aktier som lämnas in under den förlängda anmälningstiden beräknas ske omkring den 13 december 2000. AP Fastigheter kommer att efter den förlängda anmälningstidens utgång påkalla tvångsinlösen av resterande aktier i Diös. I samband härmed kommer ansökan om avnotering av Diös aktier att inlämnas till OM Stockholmsbörsen. AP Fastigheter förbehåller sig rätten att förvärva aktier i Diös på aktiemarknaden. Stockholm den 15 november 2000 AP Fastigheter AB (publ) För ytterligare information, kontakta: Per-Håkan Westin, VD AP Fastigheter AB Tel: 08-566 20 510 eller 0709-681510 AP Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag. Marknadsvärdet uppgick per årsskiftet 99/00 till cirka 25 miljarder kronor. Bolaget är i första hand inriktat på kommersiella fastigheter och bostäder på ett fåtal expansiva orter i Sverige. Beståndet utgörs av kommersiella fastigheter till 85 procent medan resterande 15 procent utgörs av bostäder. Huvudkontoret ligger i Stockholm, där också ca 80 procent av fastighetsbeståndet är beläget. I Stockholm karaktäriseras AP Fastigheters bestånd av stora innehav i Stockholm city och i andra välbelägna områden, bl.a. Nacka Strand, Alviks Strand och Solna Strand. Beståndet i Göteborg kännetecknas av mycket centralt belägna fastigheter bl.a. Kompassen, Arkaden och delar av Nordstan. I Uppsala och Umeå äger AP Fastigheter centralt belägna fastigheter och ett antal större bostadsområden. Mer information om AP Fastigheter finns på www.apfastigheter.se. 1.efter avdrag för sådana aktier som innehas av Diös självt eller av dess dotterbolag ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/15/20001115BIT00580/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/15/20001115BIT00580/bit0002.pdf