Apikal Fastighetspartner II AB (publ); Delårsrapport 2019-06-30

Resultat och ställning, kvartal 2 2019

Resultatet efter finansiella poster under kvartalet uppgår till 62 tkr . Rörelseresultatet under perioden uppgår till 62 tkr.

Låneportföljen inklusive upplupna räntor uppgår vid periodens slut till 117 500 tkr.

Portföljen av marknadsnoterade obligationer, kapital- och vinstandelslån, inklusive upplupna räntor uppgick vid periodens slut till 117 323 tkr.

Eget kapital uppgick vid periodens slut till 496 tkr.

Utveckling av bolagets verksamhet, kvartal 2 2019

Första emissionen i Apex 2019 genomfördes 9 maj 2019 och var ett publikt erbjudande där värdepappret är noterat på Nordic Derivatives Exchange (NDX), en reglerad marknad som drivs av Nordic Growth Market (NGM) AB. Emissionen tecknades i poster om 50 000 kr med minsta teckningspost om fyra andelar där utlåning gick till tre låntagare. Kupongräntan består av en rörlig del i form av 3-månaders Stibor med golv noll samt en fast del som uppgår till 600 – 625 baspunkter.

Under kvartalet skickade Apikal Fastighetspartner II AB in ett tilläggsprospekt för godkänande till Finansinspektionen med ambition om att lansera en tilläggsemission i Apex 2019 under Q3.

Händelser efter kvartalets utgång

Finansinspektionen godkänner i juli 2019 av Apikal Fastighetspartner II AB upprättat prospekt avseende tilläggsemission i Apex 2019. I samband med godkännandet lanserar Apikal Fastighetspartner II AB tilläggsemissionen under sommaren med teckning fram t.o.m. 20 augusti 2019 med emissionsdag 3 september 2019

Kommande rapportdatum

Delårsrapport för Q3 2019 publiceras 21 november 2019