Johan Björklund, Catella Holding, ny styrelsemedlem i APIS

Report this content

Johan Björklund, Catella Holding, ny styrelsemedlem i APIS Vid en extra bolagsstämma i APIS idag har Johan Björklund utsetts till ny styrelseledamot. Johan Björklund är finansdirektör på Catella Holding och har lång erfarenhet av utveckling av kunskapsföretag. I juni gjorde APIS en riktad nyemission om 100 MSEK och Catella Holding tecknade för egen och kunders räkning hälften av nyemissionen. - Jag har lärt känna APIS som ett välskött bolag, med en stark affärsidé och en unik marknadsposition, säger Johan Björklund, finansdirektör på Catella Holding. Jag ser fram emot att vara delaktig i bolagets fortsatta expansion. - Johan Björklund kommer att ytterligare förstärka styrelsens finansiella kompetens, säger Malcolm Sjödahl, styrelseordförande i APIS. Han har mer än tio års erfarenhet av utveckling av kunskapsföretag i internationell miljö. I APIS styrelse ingår dessutom Malcolm Sjödahl (ordf.), Niklas Hallenberg, Fredi Hedenberg och Sven J. Sigling. Bolagsstämman beslutade även om ett delägarskapsprogram för de anställda samt en förändring av bolagets räkenskapsår till att löpa kalenderårsvis. För ytterligare information kontakta: Jörgen Mannheimer, VD, APIS, tel. 08-555 105 01, mobil 0707-20 30 20, jorgen.mannheimer@apis.se www.apis.se APIS i korthet APIS är ett internationellt kompetensföretag inom mobil telekom och trådlös Internet. APIS genomför leverantörsoberoende utbildningar i alla delar av världen. Kunderna är mobiltelefonioperatörer, systemleverantörer och konsultfirmor med tekniskt kvalificerad personal. APIS kursutbud är varierat, från flera dagars djupa tekniska utbildningar i till exempel GSM, GPRS och UMTS till seminarier i aktuella ämnen som WAP och IP. Personal från 250 (av totalt cirka 400) mobiltelefonioperatörer, leverantörer och konsultbolag världen över har hittills deltagit i kurser och seminarier från APIS. Verksamheten har sedan starten 1994 vuxit med mer än 100 procent per år. Den största ökningen sker för närvarande på den europeiska och amerikanska marknaden. APIS har idag cirka 60 anställda i tre länder och omsatte under 1999 närmare 40 MSEK. Företaget räknar med en kraftig tillväxt de närmaste åren och med flera nya utlandsetableringar i Europa och USA. APIS ägs idag huvudsakligen av grundarna, ledningen och personalen samt av investerare som Catella Holding, SEB Fonder och Grimaldi Industri. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/31/20000831BIT00820/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/31/20000831BIT00820/bit0002.pdf