Therese Kempe ny marknadschef på snabbväxande Apohem

Report this content

Nätapoteket Apohem växlar upp och tar in Therese Kempe som ny marknadschef (CMO). Hon tar plats i företagets ledningsgrupp och kommer att leda företagets storsatsning på att vidareutveckla Apohems varumärke och stärka företagets marknadsposition.

Apohem är en utmanare på nätapoteksmarknaden, den snabbast växande branschen inom svensk e-handel. Under 2020 hade Apohem en tillväxt på ca 250 procent, och även 2021 blir ett starkt tillväxtår.

– Jag är mycket glad och hedrad över att få ansvaret att stärka och utveckla Apohems avtryck och varumärke och tillsammans med fantastiska kollegor få bidra till Apohems fortsatta tillväxtresa. Att få jobba med produkter som hjälper människor och bidrar till en bättre hälsa, vilket är ett stort personligt intresse, ger mig en enorm motivationskraft och energi, säger Therese Kempe.

– Thereses erfarenheter av strukturerat och långsiktigt varumärkesarbete från Procter & Gamble och av digitala och snabbrörliga tjänster och arbetssätt från Klarna passar marknadschefsrollen på Apohem perfekt. Vår tillväxt under kommande år förutsätter att kännedomen om Apohem ökar och tillsammans med sitt team har Therese ett stort och viktigt arbete framför sig, säger Gustav Hasselgren, vd på Apohem.

Therese Kempe har gedigen erfarenhet från varumärkesbyggande och tillväxtresor. Hon kommer närmast från en roll som Senior Marketing Manager på Klarna och hade dessförinnan en internationell karriär på Procter & Gamble som bland annat Global Senior Brand Manager. Therese Kempe har en dubbel masterexamen i ekonomi och marknadsföring från Copenhagen Business School och Bocconi University i Milano.

Johan Bergenheim, tidigare marknadschef och medgrundare till bolaget, blir Apohems Customer Experience Officer och kommer att leda vidareutvecklingen av företagets höga kundnöjdhet.

För mer information, kontakta:
Magnus Törnblom, presschef Axfood, magnus.tornblom@axfood.se, 070-266 27 12

Apohem är ett nätapotek som med inspiration, kunskap och produkter vill öppna dörren till ett hälsosammare liv. Kontor och lager ligger i Stockholm. Huvudägare är Axfood och Novax, båda en del av Axel Johnson-koncernen. Läs mer på apohem.se.