9 av 10 sportlovsresor bokade hos Apollo

Denna vintern har sålt slut rekordtidigt och i år ska 10 procent fler resa iväg över sportlovet jämfört med förra året. De flesta resor under de mest attraktiva sportlovsavgångarna är slut, men från de stora flygplatserna finns det fortfarande några resor kvar. Kan man dessutom resa mitt i veckan eller från en annan flygplats än hemmaflygplatsen där sportlovet ligger under en annan tid går det att hitta resor.

Efter den tråkiga svenska sommaren så har svenskarnas längtan efter sol och värme märks extra tydligt. Redan nu är 9 av 10 resor sålda och 10 procent fler har bestämt sig för att spendera sportlovet i solen. Ser man till hela vintersäsongen har hittills i år 13 procent fler bokat en vinterresa med Apollo jämfört med förra året.

-          De mest attraktiva avgångarna under sportlovet, det vill säga de med avresa fredag, lördag eller söndag veckan innan sportlovet är sedan länge slutsålda. Kan man vara flexibel med avresedatum och resa mitt i veckan eller titta på annan avreseort finns störst chans att hitta något, säger Åsa Johnsson informatör på Apollo.

Kanarieöarna, Egypten och Thailand är de populäraste resmålen under sportlovet.

Populärast under sportlovet

1. Gran Canaria
  2. Egypten
  3. Thailand