Än finns det solchanser på sportlovet!

Är du ledig på sportlovet och sugen på en resa? Trots ett enormt högtryck i resebranschen finns det fortfarande möjligheter att resa till sol och värme. 90 procent av alla resor under sportlovsveckorna är slut, men från de stora flygplatserna finns det fortfarande några resor kvar.

Egypten och Kanarieöarna är de största resmålen under sportloven. Den stora raketen i år är Egypten som är helt slutsålt under lovveckorna från samtliga flygplatser. Flest resor går till Kanarieöarna, en gammal favorit som håller i sig med sitt breda utbud för alla önskemål. Innevarande vintersäsong är den bästa på länge. Allt tidigare bokningar har bidragit till att säsongen är väldigt jämnt bokad. Så vill man få tag på en resa är det bäst att slå till nu. Sista-minuten-resorna kommer inte vara många.

Här följer en förteckning över befintliga resor från olika avreseorter under sportlovsveckorna 7, 8 och 9. Exemplen anges med frånpriser på Internet inklusive flyg och boende (min 2 pers/rum) gäller internetbokningar. Uppdatera dig regelbundet om exakt pris och antal lediga platser på www.apollo.se:

Vecka 7 Arlanda: 8/2 1v Lanzarote 3 498:- 9/2 1v Gran Canaria 3 998:- 11/2 1v Mexiko 8 498:- 11/2 2v Mexiko 8 898:- 11/2 1v Fuerteventura 3 398:-

Göteborg: Slutsålt på alla 1-veckas resor 11/2 2v Fuerteventura 6 098: - För barn upp till 17 år 3 848:-

Malmö: Slutsålt

Vecka 8 Arlanda: 14/2 1v Agadir 3 998:- 15/2 1v Lanzarote 3 998:- 18/2 1v Fuerteventura 5 148:-

Göteborg och Malmö: Slutsålt

Vecka 9 Arlanda: 25/2 1v Fuerteventura 5 648:- För barn upp till 17 år 3 348:-

Göteborg: 21/2 1v Agadir 3 598:- 22/2 1v Lanzarote 3 498:- 23/2 1v Gran Canaria 4 398:- 24/2 1v Teneriffa 3 998:-

Malmö: 22/2 1v Lanzarote 3 698:- 23/2 1v Gran Canaria 4 398:- 24/2 1v Teneriffa 4 498:-

För mer information kontakta: Alexandra Jerselius, pressinformatör, 08-673 86 03, alexandra.jerselius@apollo.se.

Apollo Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet med mer än 1600 hotell på 48 destinationer i 28 länder. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo och Kuoni i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair, Falk Lauritsen i Danmark och Reisetorget.no i Norge. Kuoni Scandinavia har närmare 900 medarbetare och totalt 900 000 resenärer till resmål i hela världen.