Apollo blir Vätternrundans nya officiella leverantör

Varför stanna hemma och frysa i sadeln när Vätternrundans nya officiella leverantör och partner Apollo erbjuder förstklassiga träningsmöjligheter på sportanläggningen Playitas Resort på Fuerteventura. Playitas är idealiskt för bland annat cykelsport, med utmärkta vägar i behagligt klimat året om!

Inför 2011 inleder nu Vätternrundan samarbete med Apollo och Playitas Resort på Fuerteventura. Playitas Resort erbjuder stora möjligheter för träning och fysisk aktivitet. Ett urval av allt som Playitas erbjuder är fantastiska cyklingsmöjligheter, gruppträning, olympisk pool, golf, löpning, gym, tennis, vattensporter och mycket mer.

- Det här samarbetet ger oss fantastiska möjligheter. En anläggning som erbjuder träning med professionella instruktörer och unika cykelmöjligheter som är tillgängliga året om. Det kommer att vara otroligt eftertraktat av våra deltagare, säger Jessica Hallros på Vätternrundan.

Apollo har valt att gå in och bli Vätternrundans officiella leverantör då cykling är en av de aktiviteter Playitas satsar på. Här finns ett varierat landskap med bra asfalt, långa raksträckor och utmanande stigningar, en perfekt cykelterräng med möjlighet till åkning både för landsväg och mountainbike. Det är begränsad trafik på de flesta vägarna och vägnätet är bland de bästa på Kanarieöarna. Upplev sanddynerna i norr och söder eller bergskedjorna på västkusten. De svarta vulkanbergen utmanar med kuperad terräng för mountainbike och de nästan konstanta vindarna gör de flesta turerna krävande på något sätt.

För dig som är nyfiken kommer det att finnas ett smakprov av Playitas möjligheter på Vätternrundan i sommar. Det blir som ett Playitas i miniatyr med ett sport & aktivitetsschema där besökarna får testa Playitas utbud i en förkortad version.

Ladda hem Playitasbrochyren eller beställa den hem i brevlådan här.

För mer information kontakta: Åsa Johnsson, informatör Apollo, tel: 08-673 85 09, 0707-21 95 21

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair, Golf Plaisir och Lime travel i Sverigen samt Falk Lauritsen och Krone Golf i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen. www.apollo.se