Apollo erbjuder nya resmål direkt från Jönköping

Apollos direktflyg från Jönköping har varit en succé från starten 2006. Sommar- som vinterresor bokar snabbt slut. Nu erbjuds nya resmål – Fuerteventura i vinter och Bulgarien sommaren 2008. Antalya var en hit sommaren 2007 och kommer att finnas kvar även nästa sommar.

– Vi är jätteglada att Apollo gör den här satsningen. Det blir första gången som vi kan erbjuda Bulgarien direkt från Jönköping. Nu hoppas vi att smålänningarna och västgötarna tar chansen att flyga till ett nytt resmål från sin hemmaflygplats, säger Hazze Sandström, flygplatschef på Jönköping flygplats.

Datum för avresa till Antalya, Turkiet: varje vecka mellan den 30 april till 1 oktober, 2008.
Priser på Internet: flyg och boende en vecka från 3 198 kr.

Datum för avresa till Burgas, Bulgarien: varje vecka mellan den 28 augusti till 11 september, 2008.
Priser på Internet: flyg och boende en vecka från 2 448 kr.

Fakta om Bulgarien: Burgaskusten vid Svarta Havet erbjuder allt från avkoppling till hålligång. Här har man möjlighet att besöka flera orter. Nessebar bjuder på livliga dagar och lugna kvällar med goda restauranger. Sveti Vlas är en charmig, genuint bulgarisk liten ort och i Elenite får man långa stränder och mycket aktiviteter. Fint badliv och bra hålligång är det som utmärker Sunny Beach. Fantastiskt vackra Sozopol är en av de äldsta städerna vid Svarta havet, och erbjuder två stränder. Vill man ha ett lugnt och mysigt alternativ är Obzor det rätta valet med en strand på sex kilometer.

Vintern 2007/2008 Snart är det dags att åka iväg på vinterresor. Ifjol var det fullbokat hela säsongen från Jönköping till Gran Canaria och i år ser det ut att vara lika populärt. I nuläget finns det endast ett fåtal platser kvar över jul och nyår. Jönköping fick även en nyhet i vinter – Fuerteventura, dit man kan resa den 3 december.

Datum för avresa till Fuerteventura, Kanarieöarna: en avgång den 3 december 2007.
Priser på Internet: flyg och boende en vecka från 2 998 kr.

Datum för avresa till Gran Canaria, Kanarieöarna: varje vecka mellan den 18 oktober 2007 och 3 april 2008.
Priser på Internet: flyg och boende en vecka från 2 998 kr.

För mer information kontakta: Kajsa Moström, informationschef Apollo tel: 070-672 32 00, kajsa.mostrom@apollo.se

Apollo Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet med mer än 1600 hotell på 48 destinationer i 20 länder. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo och Kuoni i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair. Kuoni Scandinavia har närmare 900 medarbetare och totalt 900 000 resenärer till resmål i hela världen.