Apollo fortsätter succésatsning på exklusiva resor

Pressmeddelande Stockholm 2007-03-30

Apollo fortsätter succésatsning på exklusiva resor

Förra året lanserade Apollo ett nytt koncept, Exclusive by Apollo. Efterfrågan på exklusiva resmål har överskridit alla förväntningar och antalet resenärer har ökat med 258%. Nu satsar Apollo på en ny katalog för vår, sommar och höst 2007. Nytt för den här gången är ökat fokus på Europa.

Exclusive by Apollo har varit en succé. Svenskarna ställer allt högre krav på sina resor och är beredda att betala för att få det där lilla extra på sina resor.

- Vi ser en tydlig trend i att våra resenärer prioriterar kvalitetsresor särskilt ett riktigt bra boende. Hotellen har blivit allt viktigare när man väljer resa. Våra finaste hotell som finns med i Exclusive katalogen har ökat enormt i populäritet. Vi konstaterar en ökning på 258% vilket överträffar alla våra förväntningar, säger Anna Romboli, vik informationschef Apollo.

För att följa upp succén släpper Apollo nu en sommarkatalog där de lyxigaste hotellen på attraktiva resmål finns samlade. Nytt för den här gången är ökat fokus på europeiska resmål. De destinationer som finns med i sommarkatalogen 2007 är:

- Thailand; Bangkok, Hua Hin, Koh Samui och Phuket - Kina; Beijing, Shanghai och Hainan - Kuba; Varadero - Grekland; Santorini, Rhodos och Kreta (Elounda) - Kroatien; Split - Montenegro; Budva, Sveti Stefan och Becici - Spanien; Maspalomas, Las Palmas, Golf Bamdama, Puerto de Mogán, Playa de Amadores, Puerto Rico, Melonceras, San Agustin och Playa del Inglés - Portugal; Lissabon och Albufeira

Den mest populära destinationen enligt nuvarande bokningar är Elounda på Kreta. Det genomsnittliga priset på en Exclusive by Apollo resa är 12 000 kronor. I resans pris ingår, förutom flyg och hotell, även lounge vid avresan när man reser från Stockholm eller Köpenhamn, samt personlig service på resmålet och privat transfer direkt till hotellet. Bilder finns att ladda ner från www.apollo.se/pressrumet , gå in på pressbilder och välj "Exclusive" i rullgardinsmenyn.
För mer information kontakta: Anna Romboli, vik informationschef Apollo, mobil 0733-80 69 03

Apollo är Sveriges tredje största researrangör. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo och Kuoni i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair. Kuoni Scandinavia har närmare 900 medarbetare och totalt 750 000 resenärer till resmål i hela världen.