Apollo gör ett offensivt byte

Apollo trotsar alla indikationer på konjunkturavmattningar. Researrangören går bättre än någonsin och satsar på ytterligare tillväxt. I samarbete med nya reklambyrån Åkestam.Holst ger sig Apollo ut på utmanarstråk.

Apollo tror på framtiden och rustar sig för att ta en större del av marknaden.

– Vi behöver vässa och tydliggöra vår position på marknaden. Vi är annorlunda och vill utmana branschen med vår kommunikation. För det behöver vi en kreativ reklambyrå som vågar ta ut svängarna och det har Åkestam.Holst visat att de är. Samtidigt har de det helhjärtade engagemang som är en förutsättning för ett lyckat, långsiktigt samarbete, säger Staffan Jansson, marknadsdirektör på Kuoni Scandinavia och Apollo.

För Åkestam.Holst innebär uppdraget en utmaning på skandinavisk nivå.

– Resebranschen är väldigt generisk i sin reklam. Det behövs en aktör som sticker ut och livar upp branschen lite. En utmanare måste hela tiden springa lite fortare och vara lite bättre på allt för att växa. Det tycker vi att Apollo gör. Det känns inspirerande att få möjligheten att skapa en spetsig kommunikativ plattform med ett reklamkoncept som lyfter fram den positiva känsla som differentierar Apollo från konkurrenterna i hela Skandinavien, säger Kjell Månsson, projektledare på Åkestam.Holst.

Apollos projektgrupp på Åkestam.Holst består av Kjell Månsson, projektledare, Mark Ardelius, copywriter, Dan Landin, planner, Fredrik Josefsson, web director, Jesper Holst, AD och Agneta Oppenheim, produktionsledare.

För mer information kontakta: Pär Kjellin, Sverigechef Apollo, 0709-64 18 01, par.kjellin@apollo.se. Staffan Jansson, Marknadsdirektör Kuoni Scandinavia, 0733-70 26 53, staffan.jansson@apollo.se.

Apollo Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet med mer än 1600 hotell på 48 destinationer i 28 länder. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo och Kuoni i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair, Falk Lauritsen i Danmark och Reisetorget.no i Norge. Kuoni Scandinavia har närmare 900 medarbetare och totalt 900 000 resenärer till resmål i hela världen.