Apollo storsatsar med nytt reklamkoncept

På söndag den 14 augusti är det premiär för en av de största reklamsatsningarna som researrangören Apollo gjort, och dessutom med ett helt nytt humoristiskt koncept. Genom detta vill Apollo särskilja sig i en för branschen alltmer likriktad reklammiljö, men också förmedla trygghet till kunderna när det gäller val av hotell, men också resmål.

Budskapet som lyfts fram i Apollos nya reklamkoncept visar att Apollo står för kvalitet. Hotellen och resmålen är noggrant testade innan de tas in i programmet. I filmerna får man följa tre personer, ”Apollo Crew”, som på ett humoristiskt sätt symboliserar att Apollo lägger ner ett stort arbete innan hotell och resmål erbjuds till kunderna. Målet är att förmedla trygghet till blivande resenärer.

Det är den kommande vinterns utbud som lyfts fram i den reklamsatsning som researrangören nu gör. Det handlar i den första omgången om olika typer av tropiska paradis. Nyheterna Kenya, Dubai, Koh Yao i Thailand men även tidigare års favoriter som Sri Lanka, Kuba och Mexico kommer att lyftas fram. Andra vinterresmål lyfts fram i kommande kampanjer.

Apollo erbjuder i dag fler högre klassificerade hotell än tidigare, och det som skiljer arrangören från sina konkurrenter är att Apollo inte har koncepthotell som ser likadana ut. I stället är utmaningen att hitta något för alla.

-         Vi har valt ut tre karaktärer till vårt nya ”Apollo Crew”, som är vanliga människor som våra kunder kan identifiera sig med. Dessa visar att Apollo har testat och noga valt ut bra hotell och resmål. Våra kunder vill ha kvalitet och trygghet när de ska ut och resa och med filmerna vill vi förmedla att kunderna kan lita på att vi ger dem just detta, säger Åsa Tomczyk, tf marknadschef på Apollo.

Apollos reklamfilmer har tagits fram av Åkestam Holst och regisserats av Johan Tappert. Sammanlagt har det gjorts 4 filmer som kommer att börja sändas på måndag den 22 augusti. Reklamfilmerna kommer att visas på TV4, Kanal 5 och Kanal 9. Men redan på söndag den 14 augusti drar kampanjen igång med annonser i rikstäckande press, kampanjen kommer också att synas i Apollos butiker, på webben och i sociala medier.

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair, Golf Plaisir och Lime travel i Sverige samt Falk Lauritsen och Krone Golf i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.