Apollo störst på träningsresor

- inled det nya året på Playitas med Fredrik Paulún.

Trenden med träningsresor växer konstant och i år har 30 procent fler rest på en träningsresa med Apollo. Totalt kommer Apollo att skicka 25 000 gäster till träningsanläggningen Playitas Resort på Fuerteventura under 2011. För att möta efterfrågan sätter Apollo in åtta nya avgångar under våren 2012.

Efterfrågan på en aktiv semester har i år varit större än någonsin och 2012 ser ut att fortsätta på samma sätt. Inför 2012 är bokningarna redan upp med 80 procent mot föregående år. Endast ett fåtal platser finns kvar på sportlovet, medan påskveckan redan är fullbokad på Playitas. För att möta efterfrågan sätter Apollo in extraflyg från Stockholm till Fuerteventura i vår. Det blir sammanlagt fyra avgångar i mars och fyra avgångar i april. Totalt blir det 1500 extra platser.

- Vi kan bara konstatera att träningstrenden håller i sig. Våra resenärer väljer en allt mer aktiv semester. Vi använder semester till att lära sig något nytt eller bli bättre på en sport vi redan utövar. Det unika med Playitas är att det just är en sport- & aktivitetsanläggning, det finns inget liknande på marknaden. Hos oss kan du alltid åka, oavsett vecka, och alltid ta del av ett stort utbud av sport och aktiviteter, säger Åsa Johnsson, informatör på Apollo.

Utöver Playitas stora utbud av aktiviteter erbjuds det under 2012 över 30 olika temaveckor på Playitas. Det senaste tillskottet till temaveckorna är samarbetet med Fredrik Paulún, Sveriges mest kända näringsfysiolog. Därmed kan Apollo nu även erbjuda sina kunder Kost & Träningsveckor och en diplomerad kostrådgivarutbildning med Paulúns Näringscenter.

Tidigare samarbeten fortsätter och alla erbjuder olika temaveckor på Playitas. Det är bl a GöteborgsVarvet, Vätternrundan, Lidingöloppet, Svenska Triathlonförbundet, AerobicWeekends, KronBee Trainingcamp (Robert Kronberg med vänner), MåBra och Stadium.

- Det kan vara svårt att hitta tiden att träna mellan julklappsinköp och glöggdrickande, så en träningsresa som inledning på det nya året borde stå på allas önskelista. Det är det bästa sättet att komma igång efter alla helger och Playitas fyller dig verkligen med energi och motivationen, säger Åsa Johnsson

För mer information kontakta: Åsa Johnsson, informatör Apollo, tel: 08-673 85 09, 0707-21 95 21

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair, Golf Plaisir och Lime travel i Sverige samt Falk Lauritsen och Krone Golf i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.