Apollo utökar direktflygen från Västerås

Direktchartern ifrån Västerås är igång året runt till Mälardalens förtjusning. Den kommande vintern och sommaren utökar Apollo resorna med nya resmål och fler resor. I vinter är det Gran Canaria som gäller och i sommar går resorna till Chania på Kreta i Grekland.

– Vi tycker det är kul att Apollo flyger till en ny charterdestination till sommaren. Årets sommarcharter har haft en mycket bra beläggning och vi är helt övertygade om att det finns en stor potential för utökad trafik från Västerås. Mälardalen har ett stort upptagningsområde och vi vet att många föredrar att resa från den lilla lokala flygplatsen med alla fördelar som det innebär, till exempel närhet, enkelhet samt korta inchecknings- och säkerhetsköer. Dessutom erbjuder vi alla charterresenärer 50 % rabatt på parkeringen, säger Solveig Frandsen, marknadsansvarig på Västerås flygplats.

Datum för avresa till Kreta, Grekland: varje vecka mellan den 15 juni och 3 augusti, 2008.
Priser på Internet: flyg och boende en vecka från 3 648 kr.

Vintern 2007/2008 Snart är det dags att åka iväg på vinterresor. Förra vinterns utbud till Fuerteventura var väldigt populär. Vinterns resor till Gran Canaria ser ut att vara minst lika eftertraktade.

Datum för avresa till Gran Canaria, Kanarieöarna: varje vecka mellan den 7 december 2007 och den 28 mars 2008.
Priser på Internet: flyg och boende en vecka från 3 398 kr.

För mer information kontakta: Kajsa Moström, informationschef Apollo, tel: 070-672 32 00, kajsa.mostrom@apollo.se.

Apollo Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet med mer än 1600 hotell på 48 destinationer i 20 länder. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo och Kuoni i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair. Kuoni Scandinavia har närmare 900 medarbetare och totalt 900 000 resenärer till resmål i hela världen.