Chatta med reseledare och säljare direkt på apollo.se

Chatta med reseledare och säljare direkt på apollo.se

Vem kan svara på de riktigt knepiga frågorna om resor, benutrymme i planet, restauranger, utflykter, havsutsikt, om det finns ballongfiskar i havet eller knäckebröd i supermercadon?

Det är självklart säljarna som har benkoll på själva resan och flyget, och alla de miljoner frågor som kan dyka upp om resmålet kan så klart reseledarna svara bäst på.

Nu kan besökare på Apollos websida ställa sina frågor direkt till säljare och till reseledarna på plats via en chattfunktion på apollo.se. En funktion som snabbt har blivit mycket populär.

- Vi vill ha en direkt dialog med våra kunder, och tycker att det är viktigt att kunna fånga upp dom när de är i det här förväntansfulla stadiet när man planerar sin resa, då det är detaljerna som skapar drömmarna, säger Kajsa Moström, Informationschef på Apollo.
- Sedan en tid tillbaka har vi även en Facebooksida där vi får en massa frågor från intresserade resenärer som vill ställa frågor till våra säljare men även tipsa om resor de redan varit på, så ett intresse för en direkt dialog finns, fortsätter Moström.

Sedan ett par veckor tillbaka finns reseledare redo för att chatta med besökarna i Hurghada, på Kreta och Rhodos, i Alanya och på Mallorca. Utbudet väntas öka med tiden. Måndag – fredag mellan 10-15 finns det säljare redo att svara på besökarnas frågor.

För mer information kontakta: Pernilla Enkler, informatör på Apollo, tel: 08-673 85 09 mail: pernilla.enkler@apollo.se

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet med mer än 1600 hotell på 48 destinationer i 28 länder. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverigen och Falk Lauritsen i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.