Förbättrad sista minuten-service på apollo.se

Förbättrad sista minuten-service på apollo.se

Nya krav och önskemål inspirerar till nya upplägg för resorna. I dag är det viktigt att erbjuda resor med hög kvalitet – med mycket kort framförhållning.

Vissa kunder är allt mer spontana och vill boka sin resa så sent inpå avresedatumet som möjligt. Det innebär inte per automatik att man vill resa ospecificerat och därmed köpa ett enkelt boende. Många ställer fortfarande höga krav och är villiga att betala för hög standard.

Nu kan resenärerna söka på maxpris och välja typ av resa. Förutom ospecificerade resor kan de leta upp exklusiva hotell till ett bra pris. Resenären kan alltså på Apollos sajt få en överblick över samtliga alternativ, från ospecificerat till femstjärniga hotell. Enkelt att välja och att veta vad man verkligen kan förvänta sig av sin resa.

– Många förknippar ett sent avresedatum med lågt pris och enkel standard. Nu kan även de som ställer höga krav hitta alternativen på ett överskådligt vis, säger Cecilia Borglin, vik informationschef på Apollo.

För mer information kontakta: Cecilia Borglin, vik informationschef tfn 08-673 86 03 mobil 0733-80 69 15

Apollo är Sveriges tredje största researrangör. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo och Kuoni i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair. Kuoni Scandinavia har drygt 780 medarbetare, och totalt 750 000 resenärer till resmål i hela världen.