Fortsatt sommarcharter direkt från Borlänge

Apollos direktcharter från Borlänge startade sommaren 2007 och fick ett varmt mottagande. Därmed fortsätter Apollo sin satsning från Borlänge och erbjuder en favorit i repris – Burgas i Bulgarien.

"Vi har precis avslutat en succésäsong med så gott som fullbokade flyg hela sommaren. De resenärer vi pratat med har varit mycket nöjda med sin resa och framförallt har man utryckt hur skönt och enkelt det varit att resa från Dala Airport och att slippa ta "omvägen" över Arlanda. Från flygplatsens sida är vi mycket glada att Apollo redan nu har bestämt sig för en fortsättning från Borlänge-Falun flygplats. Jag är övertygad om att Dalfolket kommer att försäkra sig om åtminstone en veckas sol och bad till nästa sommar och att direktcharter från Dala Airport har kommit för att stanna, säger Stefan Carlsson marknadschef för AB Dalaflyget."

– Det gläder oss att direktresor från Borlänge-Falun är så populärt. Det är alltid lika roligt att få utveckla lokala flygplatser när man får ett så positivt gensvar. Håller det i sig fortsätter vi så klart våra satsningar, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

Datum för avresa till Burgas, Bulgarien: varje vecka mellan 21 maj och 4 juni, 2008.
Priser på Internet: flyg och boende en vecka från 1 998 kr.

För mer information kontakta: Kajsa Moström, informationschef Apollo, tel: 070-672 32 00, kajsa.mostrom@apollo.se Stefan Carlsson, marknadschef AB Dalaflyget, tel: 0243-64509, stefan.carlsson@dalaflyget.se

Apollo Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet med mer än 1600 hotell på 48 destinationer i 20 länder. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo och Kuoni i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair. Kuoni Scandinavia har närmare 900 medarbetare och totalt 900 000 resenärer till resmål i hela världen.