Lime Travel öppnar i Göteborg

Som enda researrangör i det exklusiva segmentet öppnar nu Lime Travel i Göteborg. Lime tror på det personliga mötet till skillnad mot många av sina konkurrenter.

Lime Travel är den exklusiva researrangören som skräddarsyr resor. De blir med sin nyöppnade reselounge den enda i detta segment i Göteborg. Lime har många års erfarenhet av allt som ger resan en WOW-faktor.

Lime startades 1995 och finns sedan tidigare i Stockholm, Halmstad och i Helsingborg. Att öppna en reselounge i Göteborg har länge stått högt på önskelistan.

-         Vi gör tvärtom mot många andra researrangörer som går mer och mer mot bokningar på nätet och minimal personlig kontakt. Men vi vet att våra kunder tycker det personliga mötet är viktigt och en del av planerandet av en bra resa, säger Lotta Kronstam, vd för Lime Travel.

På torsdag den 13 september invigs Lime Travels nya reselounge officiellt i Göteborg, reseloungen, som Lime har valt att kalla sina butiker, ligger på Kungstorget 2. Och har varit bemannad sedan den 20 augusti. Placeringen är i samma lokaler som Apollos butik.

-         En reselounge är en plats där man som kund kan sitta i lugn och ro och resonera med en kvalificerad rådgivare. Resenären ska vara med i processen och vi skapar tillsammans den perfekta resan. Vad vi säljer är vår kunskap, erfarenhet och våra kreativa idéer. Dessutom har vi suveräna kontakter med våra hotell och flygbolag vi samarbetar med sedan länge och kan erbjuda riktigt bra specialerbjudanden, säger Marlene Johansson resekonsult i Göteborgs nyöppnade reselounge.

Storsäljarna hos Lime inför vintern är Maldiverna, Sydafrika och Mauritius. Men även Karibien ökar stort.

Sedan 2011 ingår Lime i Kuoni-koncernen, där även Apollo och Golf Plaisir har sin hemvist.