Nu lanserar vi en ny sorts kombinationsresor Avsluta semestern i lyx

Allt fler resenärer söker bekvämare och mer luxuösa resor. Men det är inte alltid reskassan räcker till en hel semestervistelse på lyxhotell. Därför lanserar nu Apollo en helt ny typ av kombinationsresor inför sommaren 2011: börja din semester på ett mellanklasshotell och avsluta på ett verkligt exklusivt hotell.

”Det blir som en liten extra semester i semestern. Vi hoppas förstås att det ska uppskattas och därmed att kunna utöka erbjudandet till kommande säsonger. Nu, första året 2011, har vi valt tolv destinationer.”

Dessa nya kombinationsresor omfattar sju eller 14 nätter beroende på hur avlägsna destinationerna är. Kombinationerna består av fem nätter på mellanklasshotell och två på lyxhotell för de kortare resorna, respektive elva nätter på mellanklasshotell och tre på lyxhotell för de längre.

Priserna inkluderar all transfer mellan hotell och flygplatser och mellan hotellen. I vissa fall kan flygtillägg tillkomma.

Följande resor börjar nu säljas för sommaren 2011:

Mexiko, 11 nätter på utvalda hotell, tre nätter på Secrets Capri. Avgår 14 maj från Arlanda; pris 15 848 kronor.

Djerba, fem nätter på utvalda hotell, två nätter på Radisson Blu Resort & Thalasso Djerba. Avgår 14 maj från Arlanda; pris 4 898 kronor.

Madeira, fem nätter på utvalda hotell, två nätter på Reids Palace. Avgår 17 juni från Arlanda; pris 8 148 kronor.

Kreta-Elounda, fem nätter på Elounda Blue Bay och två nätter på Aquila Elounda Village. Avgår 12 maj från Malmö; pris 6 098 kronor.

Hua Hin, 11 nätter på utvalda hotell, tre nätter på Evason Hua Hin Resort & Six Senses Spa. Avgår 21 maj från Arlanda; pris 13 148 kronor.

Koh Samui, 11 nätter på utvalda hotell, tre nätter på Muang Samui Spa Resort. Avgår 4 maj från Arlanda; pris 14 848 kronor.

Gran Canaria, fem nätter på utvalda hotell, två nätter på Lopesan Villa del Conde. Avgår 11 maj från Arlanda; pris 6 448 kronor.

Mallorca, fem nätter på utvalda hotell, två nätter på Barcelo Formentor. Avgår 14 maj från Göteborg; pris 6 498 kronor.

Phuket, 11 nätter på The Old Phuket Boutique Hotel, tre nätter på Hilton Phuket Arcadia Resort & Spa. Avgår 19 augusti från Arlanda; pris 12 898 kronor.

Rhodos, fem nätter på utvalda hotell, två nätter på Faliraki Beach Mitsis Hotels. Avgår 1 april från Göteborg; pris 6 848 kronor.

Sharm El Sheik-Dahab, fem nätter på utvalda hotell, två nätter på Le Meridien Dahab Resort. Avgår 18 juni från Arlanda; pris 6 948 kronor.

Kuba, 11 nätter på utvalda hotell, tre nätter på Paradisus Princesa Del Mar. Avgår 25 augusti från Arlanda; pris 16 848 kronor.

Eventuellt kan dessa resor komma att erbjudas från andra avreseflygplatser.

För mer information, kontakta: Åsa Johnsson, informatör på Apollo, telefon: 070-721 95 21, mail: asa.johnsson@apollo.se

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Finland och Danmark även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverige och Falk Lauritsen i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.