Nya resmål med Apollo direkt från Sundsvall

Apollos första direktflyg från Sundsvall gick till Bulgarien sommaren 2007 och blev en stor succé. Nu ökar Apollo utbudet från Sundsvall och startar vinterresor till Fuerteventura och sommaren 2008 får ett nytt, mycket efterlängtat resmål – Chania på Kreta i Grekland. Burgas i Bulgarien finns också kvar nästa sommar.

Möjligheten att kunna flyga direkt från sin hemmaflygplats och därmed slippa tidskrävande transfer och anslutningsflyg är mycket uppskattad hos jämtlänningarna. På så vis undviks en extra mellanlandning eller övernattning i Stockholm. Resan blir smidigare vilket påverkar hela upplevelsen.

Fakta om Kreta: Apollo utökar erbjudandet till Kreta nästa sommar med den genuina orten Kastelli, långt västerut. Här är tempot lugnt och resmålet är på egen hand, dvs. utan reseledning. I den lilla orten Kolymbari finns för första gången ett femstjärnigt All Inclusive-hotell mitt på stranden. Kretas huvudstad Heraklion stoltserar med ett pulserande grekiskt stadsliv och hit reser du också på egen hand. I den fantastiska fiskebyn Sissi får den stressade själen ro, och passar perfekt för en lugn och stillsam semester. I Hersonissos öppnas även ett nytt Apollo Club-hotell, Star Beach Village **** som också omfattas av Apollos nya prisgaranti.

Datum för avresa till Burgas, Bulgarien: varje vecka mellan den 22 maj och 5 juni, 2008.
Priser på Internet: flyg och boende en vecka från 2 148 kr.

Datum för avresa till Kreta, Grekland: den 15 augusti och 12 september, 2008.
Priser på Internet: flyg och boende en vecka från 3 148 kr.
Vintern 2007/2008 Snart är det dags att åka iväg på vinterresor. I år är första vintern som Apollo flyger direkt från Sundsvall. Resmålet är Fuerteventura och finns tillgängligt fyra avgångar i november. Än finns det en del platser kvar men det är hög tid att boka.

Datum för avresa till Fuerteventura, Kanarieöarna: varje vecka mellan den 5 och den 26 november 2007.
Priser på Internet: flyg och boende en vecka från 4 348 kr.

För mer information kontakta: Kajsa Moström, informationschef Apollo, tel: 070-672 32 00, kajsa.mostrom@apollo.se.

Apollo Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet med mer än 1600 hotell på 48 destinationer i 20 länder. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo och Kuoni i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair. Kuoni Scandinavia har närmare 900 medarbetare och totalt 900 000 resenärer till resmål i hela världen.