Träna med eliten på semestern

Apollo erbjuder nu möjligheten att utveckla sin träning i samarbete med kända svenska friidrottsprofiler på den förstklassiga träningsanläggningen Playitas på Fuerteventura. Robert Kronberg och Mustafa Muhammed kommer att coacha gästerna i uthållighet, styrka och snabbhet samt utföra tester och hålla intressanta föreläsningar. Även tidigare stjärnorna från världseliten, såsom Malin Ewerlöf Krepp, Maria Akraka och Mattias Sunneborn kommer att finnas på plats under någon av veckorna. Resorna är ett bra tillfälle att lyfta träningen till en ny nivå.

- Med våra specialveckor till Playitas kan de som tycker om att träna, men som kanske står och stampar och behöver en liten knuff framåt, slå två flugor i en smäll. Träning på självvald nivå i kombination med sol och badsemester i ett härligt klimat attraherar nog många, tror Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

Tre tillfällen är redan klara och deltagarna får ta del av ett gediget veckoprogram under ledning av Robert Kronberg, tillsammans med profiler som Malin Ewerlöf Krepp, Mattias Sunneborn, Maria Akraka och Mustafa Muhammed. Ökad kunskap om träning och teknik samt seminarier och workshops är en kort sammanfattning av programmet. Veckan ska bjuda på en allsidig fysisk och mental träning.

- Det här är ett gyllene tillfälle för privatpersoner, men även för idrottsklubbar, att utveckla träningen på. Vi kommer att hjälpa till med fysträningen samt bättra på den mentala styrkan och medvetenheten, passande för både individuella sporter och lagsporter. Målet är att ge verktyg och råd som även fungerar i vardagen hemma i Sverige, säger Robert Kronberg.

Apollo lanserade Playitas som ett svar på trenden att vi reser allt mer för att må bra. Playitas är det perfekta resmålet för den aktiva resenären oavsett hur man reser. Här finns något kul för alla – singlar, par, kompisgäng eller hela familjer.

För att se en kortfilm om Playitas, klicka på: http://www.youtube.com/watch?v=x8ejopCBRrI

Läs mer om resan på: http://www.apollo.se/SE/hur-vill-du-resa/aktiva-resor/training/Pages/kronbee_traningsveckor.aspx eller www.kronbee.com

Resorna för privatpersoner arrangeras med avgångsdatum: 20 mars, 2011 Robert Kronberg, Malin Ewerlöf, Mattias Sunneborn 3 oktober, 2011 Robert Kronberg, Mustafa Muhammed Jan, 2012 (datum lanseras under våren) Robert Kronberg, Maria Akraka

För klubbar, läs mer på www.kronbee.com för bokning.

Pris: Träningspaketet kostar 2500 kr/person. Priset omfattar all träning, föreläsningar etc enligt program. Resa och boende tillkommer. Resorna bokas direkt på apollo.se eller kronbee.com

Träningsveckorna är ett samarbete mellan Apollo, Playitas, kronBee by KRONBERG och AerobicWeekends Sweden.

För mer information, kontakta: Kajsa Moström, Informationschef på Apollo, tel: 070-672 32 00, mail: kajsa.mostrom@apollo.se Robert Kronberg, kronBee 0704-820270 eller robertkronberg@hotmail.com

Om Apollo Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet med mer än 1600 hotell på 48 destinationer i 28 länder. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverige och Falk Lauritsen i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.