Vietnam och Kenya är Apollos stora nyheter vintern 2007/2008

Pressmeddelande Stockholm 2006-12-28

Vietnam och Kenya är Apollos stora nyheter vintern 2007/2008

Långresandet slår nya rekord. Apollo satsar därför vidare med charter till Vietnam och Kenya med bland annat familjesafaris. Apollo kommer som första charterbolag att flyga direkt med sitt eget flygbolag Novair till Vietnam utan mellanlandning.

Vietnam har tidigare funnits som resmål för rundresor och i begränsad omfattning som sol- och badresmål för svenska resenärer. Nu väljer Apollo att storsatsa med charterflyg direkt till Vietnam. Gästerna kommer att kunna flyga direkt från Arlanda med Novair, Apollos eget charterflygbolag.

- Svenskarnas intresse för Vietnamn som resmål fortsätter att öka. Vi tror att det kommer att bli ett alternativ för de som redan har varit i Thailand och söker efter något nytt, säger Anna Romboli vik Informationschef på Apollo.

Flyget kommer att avgå från Stockholm till Saigon var fjortonde dag. Apollos gäster kan välja att kombinera Saigon med till exempel Nha Trang, Phan Tiet, eller paradisön Phu Quoc. Resan till Vietnam kan också kombineras med en rundresa till Kambodja. Då ges bland annat möjlighet att besöka en av Asiens främsta sevärdheter templet Angkor Wat samt en minivecka med bad i semesterorten Siannoukville. Resorna till Vietnamn kan bokas från och med mars. Förhandsbokningar kan göras hos Apollo redan nu.

Kenya är ett resmål som blir allt mer populärt bland svenska resenärer. De unika möjligheterna till safaris i kombination med fantastiska stränder i Mombasa gör Kenya till ett komplett resmål. Apollo kommer att ha charteravgångar till Kenya var fjortonde dag under hela vintersäsongen. Gästerna kan välja att kombinera sin resa med sol & bad i Mombasa och kortare eller längre safariresor. För att möta efterfrågan från barnfamiljerna kommer Apollo att erbjuda särskilda familjesafaris som är utformade för att passa barnfamiljer.

Fler vinternyheter för 2007/2008 kommer att presenteras i januari.

För mer information kontakta: Anna Romboli, vik informationschef Apollo tel: 08-673 86 03 mobil: 0733-806915

Apollo är Sveriges tredje största researrangör. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo och Kuoni i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair. Kuoni Scandinavia har drygt 780 medarbetare, och totalt 750 000 resenärer till resmål i hela världen.