• Apollo/

Vinterresor populärare än någonsin: - 9 av 10 platser från Sundsvall till Fuerteventura slut

Efterfrågan på vinterresor slår rekord i år igen. Över två tredjedelar av alla vinterresor är redan slutsålda. I vinter flyger Apollo för första gången från Sundsvall till Fuerteventura. Den första avgången lyfte fullastad med soltörstande Sundsvallsbor i måndags. De nästkommande tre avgångarna är också i princip fullbokade.

- I år märker vi att intresset för att resa till Kanarieöarna har ökat jämfört med tidigare år, så vår satsning på att flyga från Sundvall till Fuerteventura har slagit mycket väl ut. Våra resor är i princip redan helt slutsålda, säger Apollos informationschef Kajsa Moström.

Den Sundsvallsbo som längtar till solen bör alltså boka en resa snabbt, för snart är resorna slut. Man kan enkelt följa tillgången på resor via en funktion på Apollos hemsida: www.apollo.se.

Kanarieöarna är en vinterfavorit över hela Sverige och dit bokar resenärerna fler resor än tidigare år. Ökningen märks framförallt på Gran Canaria. Totalt kommer 70 000 svenskar att resa med Apollo till någon av Kanarieöarna denna vinter. Kanarieöarna är Apollos största vinterresmål dit allra flest svenskar reser varje vinter.

Vinterns största resmål (antal personer) 1. Gran canaria 2. Phuket 3. Teneriffa 4. Hurghada 5. Fuerteventura

Datum för avresa till Fuerteventura, Kanarieöarna: varje vecka mellan den 12 och den 26 november 2007.
Priser på Internet: flyg och boende en vecka från 4 348 kr.

För mer information kontakta: Kajsa Moström, informationschef Apollo, tel: 070-672 32 00, kajsa.mostrom@apollo.se

Apollo Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet med mer än 1600 hotell på 48 destinationer i 20 länder. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo och Kuoni i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair. Kuoni Scandinavia har närmare 900 medarbetare och totalt 900 000 resenärer till resmål i hela världen.