Apotek Hjärtat Lasarettet Trelleborg är Årets Apotek

Apotek Hjärtat Lasarettet Trelleborg har utsetts till Årets Apotek 2021. Utmärkelsen delas ut av Apotek Hjärtat centralt för att uppmärksamma särskilt goda insatser under det gångna året. Apotek Hjärtat Lasarettet Trelleborg prisas som det allra bästa apoteket i konkurrens med kedjans övriga närmare 400 apotek.

– De två senaste åren har varit omtumlande, och jag är så imponerad över våra medarbetare på alla apotek runt om i landet. Så många har gett så mycket för att fortsatt kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt med omtanke och goda råd. Teamet på Apotek Hjärtat Lasarettet Trelleborg hör till de som verkligen fått kämpa, men har trots det skapat fantastiska resultat på alla områden. De visar verkligen hur man med engagemang för kunderna och starkt lagarbete kan hantera även ett mycket utmanande läge, säger Monika Magnusson, chef för Försäljning & Drift på Apotek Hjärtat.

Ur motiveringen till utmärkelsen Årets Apotek 2021

Apoteket har trots tapp på kunder levererat ett strålande resultat. Genom full följsamhet vad gäller Hjärtats arbetssätt säkerställs en mycket hög lägsta nivå i apotekets hela drift. Kundmötet är konstant på toppnivå liksom teamets engagemang. Största grattis önskas team Lasarettet Trelleborg med Sanja Dizdarevic i spetsen.

– Att få utmärkelsen Årets Apotek känns helt underbart – det är vårt lagarbete som tagit oss hit. Teamet på apoteket är ett gäng positiva och lösningsorienterade personer, något som varit extra viktigt under dessa två år med pandemin, säger Sanja Dizdarevic, apotekschef, Apotek Hjärtat Lasarettet Trelleborg.

–  På Lasarettet i Trelleborg har man varit tvungna att anpassa sina ordinarie verksamheter till coronaläget, och det har såklart påverkat oss på många sätt. Men vi har verkligen gjort allt för att kunna fortsätta hjälpa våra kunder på det fantastiska sätt som vi gör inom Apotek Hjärtat, avslutar Sanja Dizdarevic, apotekschef, Apotek Hjärtat Lasarettet Trelleborg.

Årets Apotek vinner en weekend på SPA, när coronapandemin lättat. Då tjänstgör i stället Apotek Hjärtats företagsledning, med stöd av medarbetare från supportkontoret, på Apotek Hjärtat Lasarettet Trelleborg.

Tidigare vinnare av utmärkelsen Årets Apotek
2020 Apotek Hjärtat ICA Kvantum Kronoparken Umeå
2019 Apotek Hjärtat ICA Maxi Sundsvall

2018 Apotek Hjärtat ICA Maxi Hälla Västerås
2017 Apotek Hjärtat Vågen Göteborg
2016 Apotek Hjärtat ICA Maxi Södertälje
2015 Apotek Hjärtat Emporia Malmö
2014 Apotek Hjärtat Sollentuna Centrum
2013 Apotek Hjärtat Åkersberga Centrum
2012 Apotek Hjärtat Gränby Centrum Uppsala
2011 Apotek Hjärtat Tyresö Centrum
2010 Apotek Hjärtat Elins Esplanad Skövde

ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se

apotekhjartat.se, icagruppen.se

Med omkring 390 apotek runt om i landet, en stadigt växande e-handel och en omsättning på cirka 15 miljarder kronor är Apotek Hjärtat Sveriges största apoteksaktör. Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och större välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och relevanta hälsotjänster. Apotek Hjärtat är en del av ICA Gruppen. För mer information, se icagruppen.se och apotekhjartat.se.