Hjärtats Goda – ett nytt hälsokoncept från Apotek Hjärtat

Apotek Hjärtat vill inspirera till en mer hälsosam livsstil. Därför lanseras Hjärtats Goda, en inspirerande matavdelning med ingredienser och näringsberäknade supersmoothierecept för alla smaker samt ett brett utbud av små ätbara nyttigheter.

Intresset för hälsa och välbefinnande är stort och trenden med smoothies håller i sig. Det allra senaste är supersmoothies med ingredienser som har extra högt näringsinnehåll. Hos Apotek Hjärtat finns nu Hjärtats Goda, ett nytt hälsokostkoncept som bygger på fyra enkla steg för att göra sin egen supersmoothie hemma.

– En supersmoothie är ett utmärkt sätt att få i sig stora delar av det dagliga behovet av vitaminer, mineraler och antioxidanter. Recepten från Hjärtats Goda fyller flera funktioner och passar olika behov, hos oss finns något för alla, säger Annika Svedberg, chefsapotekare på Apotek Hjärtat.

I Hjärtats Goda finns, förutom recept och ingredienser till supersmoothies, även örtteer samt nyttiga och goda småmål att njuta av själv, bjuda på eller ge bort. Produkterna kommer från noga utvalda leverantörer som Risenta, Kung Markatta, BioLife och Renée Voltaire.

– Jag älskar att Apotek Hjärtat gjort utrymme i sina butiker så att kunden på ett enkelt sätt kan hitta inspiration till att göra mera smoothies. Att dricka smoothies är inte bara gott utan även världens smartaste sätt för att enkelt få i sig näring och energi så man orkar hela dagen. Jag blandar alltid ner superfoods i mina smoothies för en extra boost. Drink your greens!, säger Renée Voltaire.

Smoothiehyllan är indelad som ett recept. Varje hylla är ett steg:

1. Börja med en bas – till exempel en juice eller en vegetabilisk dryck som mixas med övriga ingredienser. Alla baser är mejerifria.
  2. Boosta med ett superpulver – detta ger din smoothie en funktion, något extra som du och din kropp behöver för att må ännu bättre. Allt från protein till antioxidanter och mineraler.
  3. Gör den fylligare – torkade bär och frukter, frön och nötter gör din smoothie matigare och mer mättande. Det ger också textur och fibrer och fyller på med ännu mer näring och smak.
  4. Toppa smaken – din smoothie blir ännu godare och mjukare i smaken om du toppar den med lite sötma eller varför inte lite kokosolja.

Hjärtats Goda finns nu på drygt 40 apotek över hela landet. Produkter från Hjärtats Goda går också att köpa på apotekhjartat.se.

ICAs presstjänst, telefon: 010-422 52 52

Med cirka 390 apotek runt om i landet och en omsättning på cirka 12 miljarder kronor är Apotek Hjärtat Sveriges största privata apoteksaktör. Visionen är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är en del av ICA Gruppen.