APL rekryterar Ulf Skough som ny chef för Affärsområde Vård & Apotek

Report this content

Stockholm, den 16 september 2013; Ulf Skough börjar i dag på APL och tar över rollen som affärsområdeschef för Affärsområde Vård & Apotek den 1 oktober 2013.

Ulf Skough kommer närmast från en tjänst som VD på CRO-företaget A+Science AB. Ulf Skough har tidigare arbetat på ledande positioner nationellt och internationellt på stora läkemedelsföretag, bland annat som landschef för de Baltiska länderna på Schering-Plough. Tidigare har han varit affärsområdeschef och internationell marknadsdirektör på Pharmacia. Ulf Skough är civilekonom, utbildad vid Lunds universitet.

- Vi är mycket glad över att genom Ulf få en förstärkning på affärssidan, för att utveckla alla våra kundrelationer inom AO Vård & Apotek, säger Eva Sjökvist Saers, VD på APL. Vi är redan i dag en stark aktör på marknaden och vi vill vidareutveckla våra tjänsterbjudanden.

Ulf Skough börjar sin anställning i dag, den 16 september, på APL och tar över rollen som affärsområdeschef den 1 oktober. Ulf rapporterar till VD och kommer att ingå i APLs företagsledning.

- Jag ser fram emot att börja arbeta som chef för AO Vård & Apotek på APL och få möjlighet att arbeta med den starka kompetens som finns inom företaget. Målsättningen är att fortsätta att utveckla verksamheten för att säkerställa att vi bygger förtroende och mervärde för våra kunder på ett professionellt sätt, säger Ulf Skough.

Bild på Ulf Skough finns tillgängligt under pressbilder på APLs hemsida.

För mer information kontakta:
Eva Sjökvist Saers, VD, APL
Tel: 010 - 447 96 10, E-post: eva.sjokvistsaers@apl.se

Michael Brobjer, Chef affärsområde Life science/Marknad, APL

Tel: 010 - 447 96 11, E-post: michael.brobjer@apl.se

Taggar:

Snabbfakta

APL utvecklar och tillverkar extemporeläkemedel till apoteksmarknadens aktörer och vården, för bättre läkemedelsanvändning och ökad patientsäkerhet.