Apotekarns förädlar unikt koncept i ny gårdsförsäljning på Svabeholm

Report this content

En av Sveriges mest omtyckta designbutiker för vackra möbler, inredningsdetaljer och växter, Apotekarns i Simrishamn, flyttar verksamheten till Svabeholms kungsgård. I större lokaler i ett stall på hästgården, med anor från 1500-talet, och med ett nytt populärt koncept för gårdsförsäljning ska det unika designkonceptet nu förädlas och bli ett nytt utflyktsmål på Österlen.

- Nu kommer Apotekarns mer till sin rätt. Svabeholm är en genuin och kungligt historisk miljö, med pensionat, hästgård och en ny attraktiv gårdsförsäljning. Här får kunderna se våra handplockade och egendesignade inredningsprodukter i en mer unik och färgstark miljö, säger Apotekarns ägare och designer, Carolina Hodanek.

De nya större lokalerna ligger i direkt anslutning till gården och ett häststall för Svabeholms hästar. Med ett orangeri för biodynamiskt odlade växter och en större butiksdel med keramik, möbler och inredningsdesign, erbjuds här unika och handplockade produkter från stora delar av världen. Apotekarns lanserar i år bland annat en egen mosaikbordsserie och egendesignade tallrikar.

- Vi är noga med att handplocka vårt sortiment och att skapa unika produkter som man inte hittar någon annanstans. Samtidigt har vi som mål att vårt utbud ska vara schysst, miljövänligt och producerat under fair trade. Våra prylar ska sätta lite piff på människors tillvaro, förklarar Carolina som ser Apotekarns och Svabeholms gårdsföräljning som ett nytt, roligt och spännande utflyktsmål på Österlen.

Apotekarns Trädgård öppnar sin nya butik vid Svabeholm nära Kivik på Österlen i påskveckan och har även försäljning via internet med e-handel.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

För mer information, kontakta Carolina Hodanek, medelhavet@apotekarns.com, eller besök www.apotekarns.com.

Om Apotekarns Trädgård

Apotekarns Trädgård ligger mitt på Svabesholms Kungsgård, ett litet pinjekottekast från Stenshuvud och Östersjöns värmande vågor. Apotekarns är öppet året om och välkänt på Österlen och i hela Sverige för sin unika inredningsdesign på möbler och keramik, liksom för återbruksdesign och biodynamiskt odlade växter samt krukor i alla former och färger. Apotekarns är ett schysst företag, vi strävar efter att våra produkter tillverkas och inhandlas med hänsyn till miljö och fair trade.

Taggar: