En bra läkemedelsanvändning lönsamt för samhälle och individ

En bra läkemedelsanvändning lönsamt för samhälle och individ I dag, den 18 april, arrangerar Apoteket AB ett seminarium med temat "En bra läkemedelsanvändning - lönsamt för samhälle och individ". Program 1. Inledning - Jan Bergqvist, ordförande Apoteket AB 2. Framtidens Hälso- och sjukvård - Lars Engqvist, socialminister 3. Apotekens roll i Hälso- och sjukvården - Stefan Carlsson, VD Apoteket AB 4. Det Nya Apoteket - en aktiv roll för en bra läkemedelsanvändning och en bättre hälsa - Monica Hagman, chef affärsområde Hälsa, Apoteket AB 5. Konsekvenser av förändringar av apoteksverksamheten i Norden - Anders Anell, VD IHE AB 6. Frågestund och Paus 7. Apotekets arbete för en bättre hälsa - Monica Hagman, chef affärsområde Hälsa, Annema Paus, chef affärsområde Konsult, Carina Mohlin, chef affärsområde Vård, Apoteket AB 8. Att öka tillgänglighet i tid och rum - Tony Rydberg, chef affärsområde Apoteket Direkt, Apoteket AB 9. Sammanfattning - Jan Bergqvist, ordförande Apoteket AB I paus och efter seminariet ges möjlighet till intervjuer. Välkommen! Platsen är Andra Kammarsalen, Sveriges Riksdag, tiden 13.00 - 16.45. Ingång från Riksplan. Obligatorisk anmälan görs på fax 08 - 466 11 42. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/20/20010420BIT00850/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/20/20010420BIT00850/bit0001.pdf