Två apotek i Göteborg tillfälligt stängda p g a personalbrist

Två apotek i Göteborg tillfälligt stängda p g a personalbrist Brist på personal leder till att två apotek i Göteborg måste stängas under sommaren. Apoteket Skytten och Apoteket Strutsen öppnas åter i september eller så snart personalsituationen har förbättrats. Den ansträngda personalsituationen vid apoteken i Göteborg får konsekvenser under kommande sommarhalvår. Apoteket Skytten (Brunnsbotorget) och Apoteket Strutsen (St Sigfrids Plan) stänger sin verksamhet mellan maj och september och öppnar så fort personalbristen upphört. Under stängningsperioden hänvisas kunder till närliggande apotek som finns endast ett par buss- eller spårvagnshållplatser bort. För ytterligare information: AD Gunnar Ekenved tfn 0705-22 35 69. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/20/20010419BIT01070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/20/20010419BIT01070/bit0001.pdf