Apoteket anställer ny hr-direktör

Monica Höglind blir Apotekets nya human resources-direktör. Hon kommer från Coop Sverige och hennes anställning på Apoteket börjar efter sommaren.

Monica Höglind har gedigen erfarenhet som personaldirektör inom detaljhandeln. Bland annat på Pressbyrån, B&W stormarknader och Coop Sverige.

- Jag är väldigt nöjd över att vi kunnat rekrytera Monica, säger Apotekets vd Stefan Carlsson.

- Inför de förändringar som kommer behöver vi arbeta mycket med alla frågor som rör medarbetarskapet och för mig är denna rekrytering ett sätt att stärka Apoteket. Därför känns det väldigt bra att vi nu kan rekrytera en av Sveriges bästa hr-direktörer.

Monica Höglind har också erfarenhet av att arbeta med förändringsprocesser.

- Apoteket är ett starkt, tydligt varumärke som jag upplever har en positiv utveckling och ett modernt maner med mer kundanpassade Apotek, professionell rådgivning och näthandel, säger Monica Höglind.

- Inför de förändringar som Apoteket står inför hoppas jag kunna bidra med min detaljhandelskunskap och erfarenhet av stora förändringsprocesser. Medarbetarna är företagets viktigaste resurs och för att det inte ska bli en klyscha krävs en öppen dialog och ett nära samarbete mellan ledning, medarbetare och fackliga företrädare. Jag är mycket glad över förtroendet och ser fram emot att börja på Apoteket.

Stefan Carlsson, vd Apoteket AB, 08-466 10 20
Monica Höglind, ny hr-direktör Apoteket AB, 08-743 20 16