Apoteket satsar på skönhet du kan lita på

Under november månad fokuserar Apoteket på hudvård och skönhet. Anledningen är bland annat lanseringen av Apoliva makeup – Apotekets första egna makeupserie – men också för att visa på det breda utbudet av skönhets- och hudvårdsprodukter. Samtliga skönhetsprodukter på Apoteket oavsett varumärke har gått igenom en hård kvalitetsgranskning, de är vårdande, skyddande och innehåller inga onödiga ingredienser. Apotekets skönhets- och hudvårdsprodukter fokuserar på det funktionella och problemlösande och erbjuder något för alla hudtyper.

Apoliva är Apotekets eget skönhetsserie, och har under hösten lanserat både makeup, anti-agecremer och nya hårstylingprodukter. Särskilt makeuplanseringen breddar Apotekets kunderbjudande inom kropp och skönhet, samtidigt som det bidrar till att utvidga Apotekets varumärke mot det mer lustfyllda och spontana. Hela Apoliva-serien är fri från parfym och konserveringsmedel.

Förutom Apoliva makeup finns även sedan tidigare det svenska mineralsminket Idun som är utvecklat av apotekare, och nu även den populära italienska, färgsprakande makeupserien Nouba som enbart säljs i Apotekets butiker. Apoteket har jobbat med hudvård i över 40 år och ser därför den nya makeupkategorin som en naturlig utveckling av skönhetssortimentet.

─ Det har funnits en efterfrågan under en längre tid om mer kosmetika i Apotekets sortiment, vilket vi har tagit till oss och valt ut de absolut bästa märkena som finns som uppfyller våra tuffa krav. Det känns fantastiskt att kunna erbjuda våra kunder denna bredd av produkter med färger som passar både det nordiska, ljusare utseendet och de som vill ha lite starkare färger, säger Anna Kaniewska, terapiområdesexpert hud på Apoteket.

Skönhetsprodukter att lita på
Samtliga produkter (förutom ett fåtal ur Nouba-sortimentet) är oparfymerade, vårdande och skyddande och innehåller inga onödiga ingredienser. Produkterna innehåller minimala halter eller är helt utan nickel och krom och har låga halter eller inga konserveringsmedel alls. Produkterna är testade och godkända i samarbete med APL och Trossa – externa miljö- och kvalitetsexpertföretag som kontinuerligt granskar Apotekets sortiment.

─ Apotekets kunder ska känna att de kan lita på alla produkter som säljs hos oss, att de är pålitliga och hudvänliga, och att man också kan få råd om vad som passar de egna behoven, särskilt om man är allergiker eller har känslig hud, säger Eva Fernvall, Varumärkesdirektör på Apoteket. – Vi vet att våra kunder har höga förväntningar på oss, och vi har minst lika höga krav på oss själva och vårt utbud – vilka slags produkter det än gäller.

Samtliga produkter finns tillgängliga i utvalda Apoteket-butiker samt i Apotekets webbshop från och med november 2011.

För mer information:
Eva Fernvall, varumärkesdirektör Apoteket AB, 070-590 28 93 eller eva.fernvall@apoteket.se

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter.
Vår rådgivning och våra lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg.