Apoteket startar samarbete med bloggare

Idag startar Apoteket rekryteringen till en bloggpanel. Apotekets bloggpanel är ett nära samarbete med tio utvalda bloggare från hela Sverige i olika åldrar och med olika inriktning. Syftet med samarbetet är att få en närmre kontakt med kunderna genom att lyssna på åsikter om nya tjänster och produkter och även låta panelen ha visst inflytande i produktutvecklingen av egna märkesvaror.

− Bloggare påverkar idag våra beteenden minst lika mycket som traditionella medier; därför är det viktigt för Apoteket att vara synliga och tillgängliga även i den digitala världen. Bloggpanelen ger oss dessutom en möjlighet att komma ännu närmre våra kunder och lyssna på deras synpunkter, säger Eva Fernvall, varumärkesdirektör Apoteket.

Bloggpanelen är ett ambassadörsprogram och bidrar i utvecklingen av Apotekets egna produkter. Under juni månad väljs tio kandidater ut som i augusti deltar i en utbildningsdag. Där kommer de bland annat att få en kurs i bildhantering och tips och tricks till hur man bäst driver trafik till sin blogg. Bloggpanelen drar sedan igång den 1 september och pågår i sex månader.

Om Apotekets Bloggpanel

• Apotekets Bloggpanel kommer att bestå av totalt tio bloggare mellan 25 och 55 år från hela landet och vänder sig främst till små och medelstora bloggare.
  • Rekryteringen pågår från och med idag till den 20 juni.
  • Ansökning till Bloggpanelen görs via en app på Apotekets Facebook-sida.
  • Panelen varar mellan den 1 september till och med den 28 februari 2013.
  • Efter avslutat projekt sker en utvärdering och förhoppningsvis en fortsättning med rekrytering av nya bloggare.

För mer information, kontakta:
Eva Fernvall, varumärkesdirektör Apoteket, tel: 070-590 28 93, email: eva.fernvall@apoteket.se

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter.
Vår rådgivning och våra lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg.